Ceny pieczywa rosną. Tradycyjny chleb odchodzi w zapomnienie?

Już nie tylko chleb i bułki - nowe badanie ujawnia, że w koszykach zakupowych Polaków coraz częściej lądują także bułki do hot-dogów czy hamburgerów. Chociaż jeszcze nie jest mocno widoczny, panuje trend na odchodzenie od białego pieczywa. Jednocześnie jego ceny stale rosną.
W 2024 r. kupiliśmy 1,2 mln ton pieczywa i wydali na nie aż 11,3 mld zł. - pisze we wtorek "Rzeczpospolita" powołując się na najnowsze dane YouGov CP Poland, które gazeta poznała jako pierwsza.
Zakupów z tej kategorii (oprócz chleba czy bułek obejmującą także pieczywo chrupkie czy do hot-dogów) w 2024 r. choć raz dokonało 99,9 proc. polskich gospodarstw domowych.
ZOBACZ: Kilometrowe kolejki w piekarniach w Polsce. Chleb za nawet kilkadziesiąt złotych
Wskazano także, że każde gospodarstwo kupiło coś z tej kategorii ponad 119 razy i wydało na ten cel średnio ponad 890 zł.
Popularność pieczywa w Polsce. Dwie pozycje nieustannie na szczycie
Wyniki badania skomentował w rozmowie z dziennikiem Grzegorz Mech z YouGov CP Poland.
- Spośród analizowanych segmentów największą popularnością cieszył się chleb i bułki, zakupów takich produktów dokonało ponad 99,6 proc. nabywców. W dalszej kolejności chleb chrupki z ponad 63 proc. oraz chleb tostowy, który kupiło 60 proc. - wskazał.
ZOBACZ: Czesi szturmują polskie sklepy. "Mogą tylko pozazdrościć"
Chleb i bułki to także lider pod względem ilościowym.
- Ten segment stanowi bez mała 95 proc. zakupów. Chleb tostowy zajmuje drugą pozycję, z udziałami na poziomie 4 proc., a udziały chleba chrupkiego i pieczywa do hot-dogów oraz hamburgerów są poniżej 1 proc. - wyjaśnił.
Chleb króluje w koszykach zakupowych. Jest też najczęściej wyrzucany
"Rz" zwróciła uwagę, że "rynek pieczywa w ostatnich latach zmienia się, panuje wręcz moda na ograniczanie spożycia pieczywa, choć na razie w danych rynkowych mocno tego nie widać".
ZOBACZ: Słodkie, smaczne i pełne robaków. Te popularne produkty skrywają zaskakujący składnik
W artykule wskazano także, że "pieczywo to często kupowana kategoria, ale jednocześnie najczęściej wyrzucana".
