Masz ten model? Producent pilnie wzywa tysiące aut do serwisu
Toyota właśnie ogłosiła nową akcję serwisową, która obejmuje tysiące egzemplarzy popularnego modelu Toyota Corolla. Powodem jest potencjalna wada w układzie hamulcowym, która może stwarzać zagrożenia bezpieczeństwa na drodze. Sprawdź co zrobić, aby bezpłatnie wyeliminować usterkę w ramach prowadzonej akcji.
Akcja serwisowa dotyczy możliwego problemu z układem hamulcowym w wybranych egzemplarzach Toyoty Corolli. Chodzi dokładnie o auta, które opuściły linie produkcyjne w Wielkiej Brytanii oraz Turcji w okresie od 16 stycznia 2023 roku do 5 listopada 2024 roku.
Producent wykrył, że może dojść w nich do wycieku płynu hamulcowego, co często skutkuje spadkiem skuteczności hamowania, a w skrajnych przypadkach - jego całkowitą utratą. Problem dotyczy głównie modeli sprzedanych w Europie.
Kto i gdzie powinien zgłosić się na akcję serwisową?
Każdy właściciel Toyoty Corolli objętej akcją powinien zgłosić się do najbliższego autoryzowanego serwisu Toyoty (serwis ASO). Numer VIN pojazdu pozwoli szybko zweryfikować, czy dany egzemplarz wymaga interwencji.
ZOBACZ: Policja sprawdzi nieodśnieżone auta. Kary mogą odbić się na kieszeniach kierowców
Lista serwisów dostępna jest na oficjalnej stronie producenta lub w aplikacji mobilnej Toyoty. Naprawy w ramach serwisu nie można dokonać u dowolnego mechanika. Musi zostać przeprowadzona w autoryzowanym serwisie marki.
Czy akcja serwisowa jest płatna?
Naprawy w ramach akcji serwisowej nie wiążą się z żadnymi opłatami ze strony użytkownika pojazdu. Mają on na celu wyeliminowanie wady produkcyjnej mogącej mieć wpływ na komfort lub bezpieczeństwo jazdy. Producent eliminuje wadę bezpłatnie.
Marka Toyota wyjaśnia na swojej stronie, iż aktualną akcją serwisową objęte są samochody wyprodukowane w ostatnich latach. Jednak stale monitorowane jest działania wszystkich użytkowanych samochodów Toyota. To znaczy, że nawet starsze modele mogą otrzymać zaproszenie na bezpłatny serwis w ramach prowadzonej akcji.
Gdzie dowiedzieć się, czy akcja serwisowa dotyczy twojego samochodu?
Jak informuje portal motoryzacja Interia, w Polsce akcją serwisową objęto ponad 43 tys. modeli Toyoty Corolli. Właściciele tych pojazdów zostaną powiadomieni listownie lub mailowo przez producenta i zaproszeni do autoryzowanego serwisu na oględziny oraz ewentualną naprawę.
ZOBACZ: Nigdy nie rób tego w samochodzie. Grozi poważnymi konsekwencjami
Jeśli nie ma pewności, czy auto podlega akcji, można zweryfikować to na oficjalnej stronie Toyoty, wprowadzając numer VIN albo kontaktując się z dowolnym serwisem marki. Informacje te są także dostępne w aplikacji tej marki.
Jakie mogą być konsekwencje zignorowania zaleceń akcji serwisowej?
Zignorowanie akcji serwisowej może prowadzić do poważnych konsekwencji, w tym ryzyka wypadku drogowego. Problemy z układem hamulcowym mogą bowiem sprawić, że pojazd nie zatrzyma się na czas, co zwiększa ryzyko kolizji. Dodatkowo właściciele ignorujący wezwanie mogą narazić się na problemy z ubezpieczycielem w razie wypadku oraz problemy ze skorzystaniem z gwarancji.
Czytaj więcej