W Łodzi zawaliła się kamienica. Prokuratura wszczęła śledztwo
O tym, czy na Starym Polesiu w Łodzi doszło do nieumyślnego spowodowania katastrofy budowlanej, zdecyduje Prokuratura Rejonowa Łódź-Polesie. Trwa śledztwo, które dotyczy częściowo zawalonej w zeszłym tygodniu kamienicy. - Chcemy zapoznać się z dokumentacją techniczną i oceną ryzyka wystąpienia katastrofy - przekazał rzecznik prokuratury.
Prokuratura Rejonowa Łódź-Polesie wszczęła śledztwo w sprawie nieumyślnie spowodowanej katastrofy budowlanej. Chodzi o zawalenie się części kamienicy przy al. 1 Maja 23 w Łodzi, do którego doszło w ubiegły piątek. Przyczyną zdarzenia było drążenie tunelu średnicowego.
Runęła część łódzkiej kamienicy. Trwa śledztwo
- Do poleskiej prokuratury wpłynęły dwa zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Jedno po pierwszym przypadku osunięcia się części kamienicy, a kolejne po zawaleniu się ściany budynku. Oba złożył kierownik budowy - powiedział PAP rzecznik Prokuratury Okręgowej w Łodzi prok. Krzysztof Kopania.
Dodał, że niezwłocznie po wszczęciu śledztwa w Prokuraturze Rejonowej Łódź-Polesie rozpoczęły się przesłuchania świadków.
ZOBACZ: Wypadek podczas drążenia tunelu kolejowego. "Cała podłoga runęła na dół"
- Chcemy zapoznać się też z dokumentacją techniczną i oceną ryzyka wystąpienia katastrofy. Prawdopodobnie zajdzie potrzeba powołania biegłego w zakresie prac budowlanych - podkreślił Kopania.
Za przestępstwo nieumyślnego spowodowania katastrofy grozi kara od trzech miesięcy do pięciu lat pozbawienia wolności.
W chwili, gdy runął fragment oficyny łódzkiej kamienicy, w budynku nie było lokatorów. Jej mieszkańcy, jak i mieszkańcy kilku sąsiadujących z nią budynków zostali wykwaterowani do hoteli na czas drążenia w tej części miasta.
Tunel średnicowy pod Łodzią. Przez niego runęła kamienica
Tunel średnicowy pod Łodzią ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec. Inwestycja ma ułatwić zarówno podróż międzymiastową na trasie Warszawa - Poznań i Wrocław, jak komunikację w regionie. Tunel będzie miał długość 7,5 km.
Na odcinku inwestycji pod Starym Polesiem, gdzie stoi zawalona kamienica, tarcza drążąca dwutorową nawę tunelu jest na głębokości ok. 20 metrów pod powierzchnią gruntu.
Zakończenie budowy przewiduje się na czerwiec przyszłego roku.