Wizz Air pod lupą urzędników. Chodzi o "nieuczciwe praktyki"

Świat
Wizz Air pod lupą urzędników. Chodzi o "nieuczciwe praktyki"
Pixabay
Węgierski urząd ds. konkurencji wszczął postępowanie ws. Wizz Air'a

Węgierski urząd ds. konkurencji wszczął postępowanie nadzorujące działania linii lotniczych Wizz Air. Jak przekazano w komunikacie, miały one zatajać ceny za poszczególne usługi i podawać błędne informacje w trakcie procesu rezerwacji.

Węgierski urząd ds. konkurencji wszczął postępowanie nadzorujące przeciwko spółce Wizz Air. W komunikacie zamieszczonym we wtorek na stronie The Hungarian Competition Authority (GVH) przekazano, że chodzi o "naruszenie wymogów staranności zawodowej i zatajenie istotnych informacji na temat opłat za poszczególne usługi".

Węgry. Postępowanie przeciwko Wizz Air

GVH podkreśliła, że nie spodziewa się, aby postępowanie zakończyło się pozytywnie dla spółki. Wizz Air ma niewiarygodny system rezerwacji i cennik swoich usług. "Opłaty za tę samą usługę na różnych urządzeniach (np. dwa telefony komórkowe lub telefon komórkowy i komputer stacjonarny) różnią się w poszczególnych przypadkach" - podkreślono w komunikacie.

 

ZOBACZ: "Zatrzęsły się okna". Izraelski samolot nad Libanem, panika w Bejrucie

 

Dodatkowo przedsiębiorstwo może ukrywać przed konsumentami istotny fakt, że nie będzie w stanie świadczyć usługi po cenach wyświetlanych przez cały proces rezerwacji.

 

Wszczęcie postępowania w sprawie nadzoru konkurencji nie oznacza od razu, że przedsiębiorca dopuścił się naruszenia. Postępowanie ma na celu wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i ewentualne udowodnienie zarzutów.

 

Postępowanie może trwać maksymalnie trzy miesiące. Przepisy przewidują możliwość dwukrotnego przedłużenia procedury o dwa miesiące, ale tylko w nielicznych i uzasadnionych przypadkach.

 

ZOBACZ: Eksplodujące puszki na pokładach samolotów. Poważny problem

 

W sobotę zakończyło się poprzednie postępowanie, w trakcie którego ustalono, że przedsiębiorstwo zataiło fakt, że konsumenci mogą nabyć oddzielnie usługi dodatkowe, które były zawarte w pakietach. GVH nałożyła na przedsiębiorstwo karę w wysokości ponad 307 mln HUF (3,34 mln) za powyższe naruszenia.

 

GVH otrzymuje ostatnio coraz większą liczbę skarg dotyczących nieprawidłowych praktyk linii lotniczych. W związku z rosnącą liczbą zażaleń konsumentów i nieprawidłowościami na rynku transportu lotniczego, Csaba Balázs Rigó, prezes GVH, wysłał ostrzeżenia kierownictwu kilku linii lotniczych działających na rynku węgierskim . 

Aldona Brauła / polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie