Wielka awaria w PKO BP. "Miliardowe straty"
Poważna awaria dotknęła użytkowników kont firmowych banku PKO BP. Część klientów banku zobaczyła na swoich kontach miliardowe kwoty na minusie. - Pracujemy nad automatycznym skorygowaniem tego błędu - powiedziała Polsatnews.pl Joanna Błaszczyk z PKO BP.
W czwartek od około 6:30 klienci banku PKO BP zaczęli zgłaszać liczne problemy ze swoimi kontami. Około godziny 10:00 awarię zgłosiło już kilkaset osób. Jak się okazało, na części ich kont widniały gigantyczne sumy, sięgające nawet kilkuset miliardów złotych strat.
W mediach społecznościowych zamieszczono zdjęcia pokazujące skutki awarii. Na jednym z kont użytkownik zobaczył aż 173 miliardy na minusie. "Czy należą mi się odsetki ustawowe od banku (...) bo nie wiem jak długie wakacje planować" - pytał ironicznie.
Awaria PKO BP. "Pracujemy nad skorygowaniem błędu"
Błąd nie jest jednak żadnym atakiem hackerskim, nie dotyczy też wszystkich kąt, a jedynie kont firmowych. Jak dowiedział się polsatnews.pl jest to wynik po prostu usterki w systemie. - W wyniku technicznego błędu doszło do zaksięgowania nieprawidłowych prowizji - wyjaśniła Joanna Błaszczyk.
ZOBACZ: Globalna awaria Windows. Chaos w szpitalach, odwołano zabiegi
Dodała jednak, że technicy już pracują nad wyeliminowaniem błędu i są "na dobrej drodze". - Pracujemy nad automatycznym skorygowaniem tego błędu i mam nadzieję, że szybko to się naprostuje - podkreśliła.
Awaria banku. "Salda klientów zostały skorygowane"
Do czasu całkowitego usunięcia awarii klienci musieli uzbroić się w cierpliwość i powstrzymać od dokonywania transakcji. Początkowo nie podano, do której godziny mogą potrwać utrudnienia.
Jednak przed godziną 12:00 przedstawicielka PKO BP poinformowała, że błąd został naprawiony. - Jak wcześniej wspomniałam, w wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach niewielkiej części klientów korporacyjnych. Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda klientów zostały skorygowane - powiadomiła.
Przekazała także przeprosiny dla wszystkich klientów, których dotknęła ta sytuacja.
O skorygowaniu błędu powiadomiło PKO BP również w mediach społecznościowych. W odpowiedzi na informację polsatnews.pl bank przeprosił za zaistniałą sytuację.
Czytaj więcej