Awarie rosyjskich samolotów rządowych. To efekt sankcji
Rosyjskie samoloty rządowe zaliczyły serię awarii. W czasie ostatniej usterki, podczas lądowania od maszyny oderwały się klocki hamulcowe. Na pokładzie znajdowali się wówczas wysocy rangą urzędnicy i pracownicy Federalnej Służby Bezpieczeństwa. Problemy rosyjskich samolotów mają być spowodowane w dużej mierze nałożonymi na kraj sankcjami.
Niezależny portal Biełsat, powołujący się na rosyjski projekt medialny VCzK-OGPU, poinformował o kolejnej poważnej awarii rządowego, rosyjskiego samolotu. Do zdarzenia miało dojść 6 marca. Jeden z samolotów Specjalnego Oddziału Lotniczego "Rosja" miał mieć problem z poprawnym wylądowaniem na lotnisku we Wnukowie. Podczas tego manewru pękły mu klocki hamulcowe, co prawie doprowadziło do stoczenia się samolotu z pasa startowego.
Według przekazu wówczas na pokładzie mieli się znajdować pracownicy Federalnej Służby Bezpieczeństwa wracający z podróży służbowej.
ZOBACZ: Rosyjskie samoloty spadają z nieba, a Kreml odpowiada... koparkami
Wcześniej inny rządowy samolot miał mieć problem z poprawnym działaniem mechaniki skrzydeł. Gdy wykryto usterkę, na pokładzie znajdowali się osoby towarzyszące Władimirowi Putinowi do Krasnodaru.
Podobne awarie miały zadziać się kilkukrotnie w przeciągu ostatniego miesiąca.
Rosyjskie samoloty z coraz większym problemem. Odczuły zachodnie sankcje
Jednakże problem trwa dużo dłużej. W sierpniu ubiegłego roku awaryjnie lądował rządowy Tu-214. Oficjalnie władze podały, że do silnika machiny wleciał ptak, jednak w rzeczywistości samolotowi zepsuło się podwozie.
ZOBACZ: Wielka Brytania nałożyła sankcje na Rosję. Za śmierć Nawalnego
Problemy z rządowymi maszynami przybrały na sile po inwazji Rosji na Ukrainę. Wówczas państwa Zachodu wprowadził sankcje m.in. na dostawy autoryzowanych części zamiennych do samolotów.
Problemy zaczęły się także wśród przewoźników cywilnych. The Moscow Times podał, że tylko w styczniu obecnego roku, samoloty rosyjskich linii lotniczych miały problemy z silnikiem około 20 razy. Z kolei w całym 2022 roku w Federacji Rosyjskiej doszło do 60 przypadków awarii samolotów, a w 2023 do ponad 180.