Popularny napój wycofany z Lidla. Sieć zwraca pieniądze
Trzy napoje sprzedawane w Lidlu zostaną wycofane ze sprzedaży. Chodzi o konkretne serie, które Główny Inspektorat Sanitarny wskazał w komunikacie na rządowej stronie. "Zalecenia dla konsumentów: Nie należy spożywać produktów z partii wskazanych w komunikacie" - napisała sieć sklepów. Klientom przysługuje zwrot kosztów bez konieczności okazywania paragonu.
Dwa z trzech produktów należy do firmy Refresco - to soki Orangina, a jeden z napoi to wyrób Lidla - Freeway Orange. Jak przekazał Główny Inspektorat Sanitarny, doniesienie o problemach w trakcie produkcji przekazał sam producent napojów.
Popularny napój wycofany z Lidla. Winnym gwint butelki
"Firma Refresco Sp. z o.o. poinformowała Główny Inspektorat Sanitarny o prewencyjnym, dobrowolnym wycofaniu z obrotu i od konsumentów wskazanych poniżej partii napojów, ze względu na ryzyko przedostania się do produktu drobnych fragmentów plastiku. Zalecenia dla konsumentów: Nie należy spożywać produktów z partii wskazanych w komunikacie" - przekazał GIS w oświadczeniu.
Plastik miał pojawić się w butelkach na skutek naruszenia gwintu przed jej zakorkowaniem.
ZOBACZ: Wycofano serię tabletek antykoncepcyjnych. Miały wadę jakościową
"W efekcie na zewnątrz butelki mogły znaleźć się niewielkie kawałki plastiku. Wada ta sprawia, że opakowanie nie spełnia wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa, ponieważ nie można wykluczyć, że drobny kawałek plastiku nie przedostanie się do napoju w czasie jego spożywania" - przekazała Orangina w komunikacie na swojej stronie.
Dystrybutor Oranginy w Polsce we współpracy z producentem prowadzą proces dobrowolnego wycofania określonych powyżej partii produktu z obrotu i od konsumentów w Polsce.
Ze sprzedaży zostaną wycofane tylko konkretne partie napojów, które znajdują się na butelce:
- Orangina Regular, numer partii 1324534
- Orangina Regular, numer partii 1324048
- Orange, numer partii 1323818
Lidl reaguje na doniesienia firmy z napojami.
W komunikacie dystrybutora Oranginy w Polsce pojawiła się instrukcja dotycząca tego, co zrobić z wadliwymi napojami.
"Jeżeli zakupili Państwo produkt z jednej z wymienionych poniżej partii, rekomendujemy nie spożywanie go i zwrócenie do sklepu, gdzie otrzymają Państwo zwrot kosztów bez konieczności okazywania paragonu" - przekazano w komunikacie.
Zwrot kosztów w przypadku napojów Freeway wygląda podobnie - trzeba przynieść napój do sklepu, by otrzymać kwotę, za którą się go wcześniej kupiło. Nie trzeba mieć ze sobą paragonu.
Czytaj więcej