Popularny napój wycofany z Lidla. Sieć zwraca pieniądze

Polska
Popularny napój wycofany z Lidla. Sieć zwraca pieniądze
Wikimedia Commons/Aljona83
GIS ostrzega przed napojem sprzedawanym w Lidlu

Trzy napoje sprzedawane w Lidlu zostaną wycofane ze sprzedaży. Chodzi o konkretne serie, które Główny Inspektorat Sanitarny wskazał w komunikacie na rządowej stronie. "Zalecenia dla konsumentów: Nie należy spożywać produktów z partii wskazanych w komunikacie" - napisała sieć sklepów. Klientom przysługuje zwrot kosztów bez konieczności okazywania paragonu.

Dwa z trzech produktów należy do firmy Refresco - to soki Orangina, a jeden z napoi to wyrób Lidla - Freeway Orange. Jak przekazał Główny Inspektorat Sanitarny, doniesienie o problemach w trakcie produkcji przekazał sam producent napojów. 

Popularny napój wycofany z Lidla. Winnym gwint butelki

"Firma Refresco Sp. z o.o. poinformowała Główny Inspektorat Sanitarny o prewencyjnym, dobrowolnym wycofaniu z obrotu i od konsumentów wskazanych poniżej partii napojów, ze względu na ryzyko przedostania się do produktu drobnych fragmentów plastiku. Zalecenia dla konsumentów: Nie należy spożywać produktów z partii wskazanych w komunikacie" - przekazał GIS w oświadczeniu. 

 

Plastik miał pojawić się w butelkach na skutek naruszenia gwintu przed jej zakorkowaniem.

 

ZOBACZ: Wycofano serię tabletek antykoncepcyjnych. Miały wadę jakościową

 

"W efekcie na zewnątrz butelki mogły znaleźć się niewielkie kawałki plastiku. Wada ta sprawia, że opakowanie nie spełnia wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa, ponieważ nie można wykluczyć, że drobny kawałek plastiku nie przedostanie się do napoju w czasie jego spożywania" - przekazała Orangina w komunikacie na swojej stronie.

 

Dystrybutor Oranginy w Polsce we współpracy z producentem prowadzą proces dobrowolnego wycofania określonych powyżej partii produktu z obrotu i od konsumentów w Polsce.

 

Ze sprzedaży zostaną wycofane tylko konkretne partie napojów, które znajdują się na butelce: 

  • Orangina Regular, numer partii 1324534
  • Orangina Regular, numer partii 1324048
  • Orange, numer partii 1323818

Napoje, które były sprzedawane w Lidlu

Lidl reaguje na doniesienia firmy z napojami. 

W komunikacie dystrybutora Oranginy w Polsce pojawiła się instrukcja dotycząca tego, co zrobić z wadliwymi napojami. 

 

"Jeżeli zakupili Państwo produkt z jednej z wymienionych poniżej partii, rekomendujemy nie spożywanie go i zwrócenie do sklepu, gdzie otrzymają Państwo zwrot kosztów bez konieczności okazywania paragonu" - przekazano w komunikacie.

 

Zwrot kosztów w przypadku napojów Freeway wygląda podobnie - trzeba przynieść napój do sklepu, by otrzymać kwotę, za którą się go wcześniej kupiło. Nie trzeba mieć ze sobą paragonu. 

kg/ml / polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie