Księża w mediach społecznościowych. Episkopat określił wytyczne
"Profile powinny jednoznacznie wskazywać, że należą do duchownego czy osoby konsekrowanej" - określono w dekrecie dotyczącym zasad występowania przedstawicieli Kościoła w mediach społecznościowych. Dekret Konferencji Episkopatu Polski ogłoszono w czwartek, wejdzie on w życie 20 kwietnia.
Jak czytamy w komunikacie KEP, dekret w sprawie występowania duchownych, członków instytutów życia konsekrowanego, stowarzyszeń życia apostolskiego oraz niektórych wiernych świeckich w mediach zastępuje "Normy Konferencji Episkopatu Polski dotyczące występowania duchownych i osób zakonnych oraz przekazywania nauki chrześcijańskiej w audycjach radiowych i telewizyjnych" z 11-12 czerwca 2004 roku.
ZOBACZ: Episkopat: Proces kanonizacyjny Jana Pawła II był prowadzony rzetelnie
Episkopat tłumaczy, że wprowadzenie nowego dokumentu było konieczne ze względu na ewolucję mediów, zwłaszcza społecznościowych.
KEP o obecności duchownych w mediach społecznościowych
"Profile i konta w mediach społecznościowych powinny jednoznacznie wskazywać, że należą one do duchownego, osoby konsekrowanej lub członka stowarzyszenia życia apostolskiego np. przez umieszczenie właściwego określenia w nazwie konta, fotografii w stroju duchownym lub zakonnym w tzw. zdjęciu profilowym, czy wyraźnej informacji w opisie konta" - napisano w dokumencie.
Jak wskazano, w środkach społecznego komunikowania "duchowni oraz zakonnicy i siostry zakonne powinni występować w stroju duchownym lub zakonnym używanym w Polsce, właściwym ich przynależności diecezjalnej lub zakonnej. Obowiązek ten dotyczy również członków tych instytutów świeckich i stowarzyszeń życia apostolskiego, których normy ustanowiły noszenie stroju duchownego jako obowiązkowy".
Konsultacje nad dokumentem trwały półtora roku. Ma on wejść w życie 20 kwietnia.
Czytaj więcej