Katastrofa kolejowa w Grecji. Zderzenie czołowe pociągów. Służby informują o wielu ofiarach
Pasażerski pociąg intercity jadący z Aten do Salonik zderzył się z dużą prędkością z pociągiem towarowym. W katastrofie zginęło co najmniej 38 osób, a 85 zostało rannych - przekazała straż pożarna. To jedna z największych katastrof kolejowych w Grecji.
W pociągu pasażerskim, który wyruszył z Aten do Salonik o godzinie 19:30, podróżowało około 350 osób.
Pociąg towarowy jechał z Salonik do Larisy - przekazał Reuters.
Na tej trasie istnieje tylko jeden tor. Nie wiadomo dlaczego, w tym samym czasie, znalazły się tam składy jadące w przeciwnych kierunkach.
Cztery wagony pociągu pasażerskiego wykoleiły się, dwa pierwsze z nich spłonęły
Do zderzenia z pociągiem towarowym doszło w okolicy Larisy. Straż pożarna powiedziała, że została poinformowana o wypadku krótko przed północą we wtorek.
Gubernator regionu Tesali Konstantinos Agorastos przekazał w telewizji SKAI, że pierwsze cztery wagony pociągu pasażerskiego wykoleiły się. Dwa z nich, które się zapaliły, zostały prawie całkowicie zniszczone. Gubernator dodał, że pociągi jechały z dużą prędkością.
ZOBACZ: Warszawa. Wypadek autobusowy. Kilkanaście osób poszkodowanych
194 osoby przewieziono autobusem do Salonik, z czego 26 do szpitali - poinformował rzecznik straży pożarnej Vassilis Varthakogiannis. Na miejscu jest 150 strażaków i 40 karetek.
Działania służb skupiają się na pierwszych trzech wagonach pociągu osobowego. Dźwigi torują drogę dostępu do ich wnętrz.
Media: Katastrofa kolejowa może być skutkiem przestarzałego systemu
Grecka policja skierowała do akcji funkcjonariuszy z Larysy, natomiast zespół z Wydziału Dochodzeń Kryminalnych w Atenach i Salonikach jedzie na miejsce, aby wspomóc lokalne władze w badaniu miejsca katastrofy.
Proces identyfikacji ofiar odbywa się w szpitalu Larysie w obecności funkcjonariuszy i psychologów.
Lokalne media przekazały, że katastrofa kolejowa może być skutkiem przestarzałego i niedofinansowanego systemu. Dodano, że wiele pociągów porusza się po jednym torze, a w kraju trzeba zainstalować systemy sygnalizacji i automatycznego sterowania.
Czytaj więcej