USA, Floryda. Miała przygotować mac'n'cheese w 3,5 minuty. Nie wyszło. Pozwała producenta
Przygotowanie słynnego, błyskawicznego mac'n'cheese miało - według informacji na opakowaniu - zająć 3,5 minuty. Mieszkanka Florydy pozwała producenta, twierdząc, że zajęło jej to znacznie więcej czasu. Domaga się teraz pięciu milionów odszkodowania. Co na to spożywczy gigant? Uważa to posunięcie za "lekkomyślne".
Velveeta Shells and Cheese, czyli popularny makaron z serem w wersji instant, to produkt The Kraft Company. Firma sprzedaje go do przygotowania w kuchence mikrofalowej. "Gotowe w 3,5 minuty" - czytamy na opakowaniu. Wystarczy tylko zalać zawartość wodą.
Jedna z klientek - Amanda Ramirez - twierdzi, że proces trwa dłużej, a reklamowany czas nie obejmuje otwarcia pokrywki i woreczka z sosem. Tym samym klient zostaje wprowadzony w błąd.
ZOBACZ: 27-latek planuje pozwać swoich rodziców za to, że urodzili go bez jego zgody
Postanowiła więc pozwać producenta. Zażądała pięciu milionów dolarów odszkodowania. Jej prawnicy domagają się, by firma "zaprzestała fałszywej reklamy" i chcą, by zaangażowała się w kampanię reklamową wyjaśniającą błąd.
Kraft Heinz Foods określiło pozew jako "niepoważny".
- Będziemy zdecydowanie bronić się przed zarzutami - powiedział BBC rzecznik firmy.
Sprawę rozstrzygnie jeden z sądów na Florydzie.
Kolejna taka sytuacja
To nie pierwszy raz, kiedy amerykański klient pozwał firmę za fałszywą reklamę.
Na początku tego roku mieszkaniec Nowego Jorku złożył pozew przeciwko McDonald's, twierdząc, że ich spoty sprawiają, że hamburgery wyglądają na znacznie większe niż w rzeczywistości. W pozwie zaznaczono, że kanapki w reklamie były co najmniej o 15 proc. większe niż w rzeczywistości.
Z kolei Burger King dostał pozew o podobnej treści w marcu.
Czytaj więcej