Skandal w Niemczech. KFC zachęcało do zakupów z okazji rocznicy "nocy kryształowej"
Niemiecki oddział restauracji KFC zachęcał klientów do zakupu kurczaka z okazji rocznicy "nocy kryształowej", czyli masowego pogromu Żydów w latach 30. Sprawa wywołała spore kontrowersje. Firma już przeprosiła za swój wpis.
"Upamiętnienie 'nocy kryształowej' - zafunduj sobie jeszcze bardziej delikatny ser z chrupiącym kurczakiem. Teraz w KFCheese! (ang. KFC-ser)" - głosiło powiadomienie push wysyłane w środę na telefony niemieckich klientów KFC.
Sprawa wywołała spore konrowersje nie tylko w Niemczech, ale również w Izraelu. Firma KFC przeprosiła za swój wpis.
"Na aplikację mobilną wysłaliśmy fałszywą i nieodpowiednią wiadomość. Bardzo nam przykro z tego powodu. Natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne regulacje i procesy, aby więcej tak się nie stało" - przekazała sieć w oświadczeniu.
KFC wyjasniło również, że "używa półautomatycznego procesu tworzenia treści, który powiązany jest z kalendarzami zawierającymi święta narodowe i obchody".
"Noc kryształowa" to pogrom Żydów w nazistowskich Niemczech zainicjowany przez władze państwowe, w nocy z 9 na 10 listopada 1938.
W ciągu kilku dni w Niemczech i Austrii podpalono około 1400 synagog, zdewastowano 7500 domów i firm, zamordowano lub doprowadzono do samobójstwa setki Żydów.
Przywołane wyżej akty terroru po miały konkretny cel – obrzydzić ludności żydowskiej pobyt w Niemczech i zmusić ją do emigracji, lecz z pozostawieniem majątku na terenie III Rzeszy.
Kolejnym etapem prześladowania Żydów było tzw. ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej, gdy niemieckie władze wyslały do obozów koncentracyjnych ok. 30 tys. mężczyzn.
Czytaj więcej