Rozpoczęła się przymusowa restrukturyzacja Getin Noble Banku. Przejmie go BFG
W piątek rozpoczęła się przymusowa restrukturyzacja Getin Noble Bank przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Jako powód decyzji podaje się bardzo złą sytuację kapitałową banku. Klienci mogą być jednak spokojni, BFG zapewnia, że będą oni obsługiwani tak, jak dotychczas i zachowają dostęp do swoich oszczędności w placówkach, bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.
Proces restrukturyzacji zakończy się 3 października 2022 roku, kiedy cała działalność Getin Noble Banku zostanie przeniesiona do banku BFG SA - jego właścicielem od 3 października będzie - obok Bankowego Funduszu Gwarancyjnego - System Ochrony Banków Komercyjnych, stworzony przez grupę ośmiu największy banków w Polsce.
Po tym, jak w piątek pojawiła się informacja o rozpoczęciu przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Banku, BFG wydał komunikat, w którym zapewnił, że z perspektywy klienta nic się nie zmieni.
"Wszyscy klienci są i będą obsługiwani tak, jak do tej pory, mają nieprzerwany dostęp do wszystkich swoich środków pieniężnych. Dotyczy to wszystkich osób i podmiotów, które na dzień 30 września 2022 r. są klientami Getin Noble Banku SA, w tym klientów firmowych, z sektora publicznego, a także klientów bankowości osobistej i private banking" - czytamy.
Operacja za ponad 10 miliardów
W komunikacie dodano, że "przeniesienie działalności Getin Noble Bank SA odbywa się w ramach przymusowej restrukturyzacji, którą 30 września 2022 roku wszczął Bankowy Fundusz Gwarancyjny ze względu na bardzo złą sytuację kapitałową Getin Noble Bank SA".
ZOBACZ: KNF: 20 milionów złotych kary dla Leszka Czarneckiego. "Naganna postawa"
Przeprowadzenie procesu restrukturyzacji pochłonęło kwotę 10,34 mld zł bezzwrotnego wsparcia, z czego 6,87 mld pochodzi z funduszy własnych BFG, a 3,47 mld to środki SOBK.
Czytaj więcej