Forum Ekonomiczne Karpacz. TikTok pokaże różnorodność swojej społeczności
W czasie zbliżającego się Forum Ekonomicznego w Karpaczu TikTok zaprosi gości wydarzenia do swojej strefy, w której zaplanowano spotkania z ekspertami i popularnymi twórcami, warsztaty trendwatchingowe, a także prezentacje dotyczące wpływu TikToka na kulturę i sztuki wizualne.
Przedstawiciele firmy wezmą także udział w dyskusjach panelowych dotyczących roli platform cyfrowych we współczesnym świecie i obowiązkach świadomej organizacji i pracodawcy na rynku pracy.
TikTok jest platformą, która już dawno przekroczyła miliard użytkowników globalnie, a ponad 100 milionów w samej Europie. Choć w dalszym ciągu oferuje treści mające charakter głównie rozrywkowy, nie można nie mieć wrażenia, że staje się też coraz ważniejszym podmiotem w kontekście kulturowym, społecznym i gospodarczym.
W czasie odbywającego się w Karpaczu XXXI Forum Ekonomicznego, TikTok przygotuje swoją strefę, która poświęcona będzie dwóm głównym motywom przewodnim – trendom i kreatywności na platformie, oraz bezpieczeństwu. W ramach agendy znajdą się rozmowy z twórcami: Bartoszem Ostałowskim, kierowcą wyścigowym z niepełnosprawnością, oraz popularyzatorem nauki Adamem Mirkiem, a także, m.in., trendwatcherką Moniką Borycką, czy wykładowcą SWPS i autorytetem w dziedzinie mediów – Dr Karolem Jachymkiem. Przedstawiciele firmy wezmą także udział w dyskusjach panelowych dotyczących roli platform cyfrowych we współczesnym świecie i obowiązkach świadomej organizacji i pracodawcy na rynku pracy.
- W Europie Centralnej TikTok rozwija się najszybciej. W ubiegłym roku zanotowaliśmy tutaj 5-krotny wzrost biznesu, średnio 16 proc. m/m. A Polska jest największą częścią tego rynku. Kolejne marki i branże włączają TikToka do swoich strategii reklamowych nie tylko ze względu na atrakcyjne formaty reklamowe, czy wskaźniki efektywnościowe, ale przede wszystkim ze względu na naszą unikalną, ciągle rosnącą społeczność, która poszukuje na TikToku rozrywki, inspiracji, wsparcia, a coraz częściej także informacji. W Karpaczu chcemy pokazać czym dzisiaj jest TikTok i dyskutować o naszej roli w zmieniającym się świecie – mówi Sylwia Chada, General Manager TikTok CE
W strefie TikToka w Karpaczu odbywać się będą panele dyskusyjne, warsztaty i wystąpienia dotyczące wpływu TikToka na kulturę i sztuki wizualne, trendach w komunikacji i społecznym fenomenie platformy. Można będzie zapoznać się z najpopularniejszymi na platformie trendami, ciekawymi kampaniami reklamowymi zaczerpnąć inspiracji.
TikTok podejmuje także kwestie szeroko rozumianego bezpieczeństwa i zwraca uwagę na wyzwania i zagadnienia z tym związane. Część swojej przestrzeni poświęci edukacji i informacji na temat własnych narzędzi bezpieczeństwa czy cyfrowej równowagi, ale także podzieli się swoimi dobrymi praktykami i doświadczeniami w panelach dyskusyjnych na te tematy. Także w swojej strefie zaprosi do wymiany doświadczeń w ramach inicjatywy Młodzi@Forum - projektu skierowanego do aktywnych młodych liderów i liderek środowisk społecznobiznesowych.
- Czujemy się odpowiedzialni za naszą społeczność i chcemy pokazać jak dużo robimy, żeby ją chronić. By tworzyć przyjazną i otwartą dla każdego cyfrową przestrzeń, TikTok na bieżąco reaguje na treści, które naruszają nasze zasady. W pierwszym kwartale 2022 z platformy usunięto globalnie ponad 102,3 mln filmów, a i tak stanowiących jedynie 1% wszystkich umieszczonych na platformie. Spośród nich 95,1 proc. treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił, a 90 proc. zanim ktokolwiek je obejrzał. Inwestujemy znaczne zasoby w opracowanie i wdrożenie nowych narzędzi zwiększających bezpieczeństwo użytkowników np. chroniących ich przed dezinformacją. Stale ulepszamy też narzędzia dla rodzin oraz związane z cyfrową równowagą. – podsumowuje Jakub Olek, Head of Public Policy and Government Relations, TikTok CE.
Strefa TikToka jest ulokowana w Pawilonie E, hala 2, obok strefy Polsatu
Materiał partnera.
Czytaj więcej