Łódź. Ochroniarz wpadł do pięciometrowej wyrwy. Wyciągały go dwie koparki
Strażacy uratowali pracownika ochrony, który wpadł do pięciometrowej głębokości zapadliska na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. Dziura wymyta najprawdopodobniej przez wodę miała około 80 centymetrów średnicy i groziła zawaleniem. Ratownicy użyli dwóch koparek, by dostać się do uwięzionego ochroniarza. Przytomny mężczyzna trafił do szpitala.
W poniedziałek rano doszło do wypadku na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. W okolicy przystanku Łódź-Śródmieście ochroniarz pilnujący terenu budowy wpadł podczas obchodu do zapadliska.
ZOBACZ: Gliwice. Mężczyzna przysypany w wykopie. Okoliczności bada prokuratura
Powstało ono najprawdopodobniej w wyniku wypłukania gruntu przez wodę. Dziura miała pięć metrów głębokości i około 80 cm średnicy.
Mężczyźnie groziło nagłe zasypanie
"Ze względu na podmokły, niestabilny grunt i ukształtowanie otworu zapadliska, bezpośrednie podejście ratowników zagrażało nagłym zasypaniem osoby poszkodowanej" - poinformowała Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi.
Ratownicy użyli dwóch koparek, by ostrożnie usunąć ziemię i dotrzeć do poszkodowanego pracownika.
ZOBACZ: Głowno. 2-latek wpadł do wykopu z wodą. Dziecko nie żyje
"Przytomny mężczyzna został ewakuowany z zapadliska na noszach typu deska i przekazany przybyłemu na miejsce zdarzenia zespołowi ratownictwa medycznego" - podali strażacy.
W akcji ratowniczej uczestniczyło łącznie siedem zastępów Państwowej Straży Pożarnej, w tym Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Wysokościowego "Łódź".
W Łodzi budują najdłuższy tunel kolejowy
Budowa Stacji Łódź Śródmieście w tunelu średnicowym trwa u zbiegu al. Kościuszki i ul. Zielonej.
Podziemna linia kolejowa łącząca stacje Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec budowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
ZOBACZ: Nowy tunel w Warszawie. Kierowcy zatrzymują się, by robić zdjęcia, jeden próbował stanąć na głowie
Łączna długość podziemnych tras kolejowych to 7,5 km.
Prace budowlane mają się zakończyć w 2023 r., a łodzianie skorzystają z tunelu na przełomie 2024 i 2025 roku.
Czytaj więcej