Awaria w PKP Intercity. Bilety internetowe po znacznie niższych cenach

Biznes Wiktor Kazanecki
Awaria w PKP Intercity. Bilety internetowe po znacznie niższych cenach
Flickr/Adrian Kot, PKP Intercity
Kolejarze zaskoczyli pasażerów i nieświadomie zaoferowali promocyjne ceny biletów

Bilet z Bydgoszczy do stolicy za niecałe 11 zł? Takie okazyjne ceny oferował w sobotę system internetowej sprzedaży biletów PKP Intercity. Przewoźnik nie wprowadził jednak nieoczekiwanej promocji, lecz - jak potwierdził polsatnews.pl - mierzył się z awarią. Źle naliczano liczbę kilometrów między miastami, a to od niej zależy, ile zapłacimy za przejazd.

Po cenach znacznie niższych niż zwykle można było kupić bilet np. na trasę Bydgoszcz - Warszawa. Koszt podróży pociągiem, który z pierwszego miasta ruszy w niedzielę o 19:35, spadł do 10,78 zł. 

 

Taniej było również, gdy chcieliśmy pojechać ze stolicy do Szczecina. Cena "niespodziewanie" obniżyła się do 24 zł, chociaż skład odjechał z Warszawy w sobotę o 14:29, a więc około dwie godziny po publikacji tego artykułu.

 

Rzadko zdarza się, by z Warszawy na Pomorze Zachodnie dojechać za 24 złPKP Intercity
Rzadko zdarza się, by z Warszawy na Pomorze Zachodnie dojechać za 24 zł

20 km z Rzeszowa do Warszawy? Taki dystans tylko w PKP Intercity

Niższe sumy widoczne były dopiero, gdy podróżni na stronie PKP Intercity potwierdzali chęć skorzystania z danego pociągu. Wcześniej, w wyszukiwarce, wyświetlały się standardowe ceny.

 

ZOBACZ: Koleje Dolnośląskie. Pasażerowie pchali pociąg, który się zepsuł. Jest odpowiedź przewoźnika

 

Jednak awaria to także utrudnienia. Internetowy system sprzedażowy twierdził na przykład, że Rzeszów i stolicę Polski dzieli mniej niż 20 kilometrów. Z tego powodu pasażerowie nie mogli kupić biletów z przesiadką w Krakowie lub Tarnowie.

 

Odległość z Podkarpacia na Mazowsze niespodziewanie PKP Intercity
Odległość z Podkarpacia na Mazowsze niespodziewanie "skurczyła się" - przynajmniej według PKP Intercity

 

Wiadomo jednak, że "promocja" dotyczyła tylko części połączeń z siatki PKP Intercity. Przed godz. 14:00 strona państwowej spółki przestała działać, a na nowo ruszyła przed godz. 16:00. 

PKP Intercity: bilety o zaniżonych cenach pozostaną ważne

Jak dowiedział się polsatnews.pl, problemy występowały również z uzyskaniem internetowego biletu, przesyłanego przez przewoźnika na e-maila. Chociaż system potwierdzał dokonanie płatności, niektóre blankiety - zwłaszcza te zakupione po "okazyjnej" cenie - nie docierały do odbiorców.

W sobotnie południe PKP Intercity potwierdziło polsatnews.pl, że w działaniu internetowego systemu sprzedaży są "nieprawidłowości", a z powodu prac serwisowych "wystąpi brak dostępu do systemu".

 

ZOBACZ: Gdańsk dla miłośników kolei. Byliśmy na targach TRAKO

 

- W sytuacji, gdy pasażer chce wymienić lub zrezygnować z posiadanego biletu internetowego, którego ważność rozpoczyna się w czasie niedostępności systemu, PKP Intercity prosi o złożenie reklamacji - powiedziała Anna Zakrzewska z biura prasowego spółki.

 

Jak dodawała, "sprzedaż biletów w pozostałych kanałach sprzedaży - kasach, aplikacji mobilnej, BILKOM-ie oraz automatach biletowych - jest dostępna". - Bilety kupione zawczasu i przesłane na adres e-mail użytkownika pozostają ważne - zapewniała polsatnews.pl Anna Zakrzewska.

Strona PKP Intercity znów działa poprawnie

Strona PKP Intercity ruszyła na nowo przed godz. 16:00. Obecnie nie odszukamy na niej takich "promocji", jakie obowiązywały w sobotę rano.

 

"Informujemy, że prawidłowe działanie internetowego systemu sprzedaży (e-IC) zostało przywrócone. Jeszcze raz przepraszamy za wszelkie utrudnienia" - podało PKP Intercity na Twitterze.

 

Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie