Awaria w PKP Intercity. Bilety internetowe po znacznie niższych cenach
Bilet z Bydgoszczy do stolicy za niecałe 11 zł? Takie okazyjne ceny oferował w sobotę system internetowej sprzedaży biletów PKP Intercity. Przewoźnik nie wprowadził jednak nieoczekiwanej promocji, lecz - jak potwierdził polsatnews.pl - mierzył się z awarią. Źle naliczano liczbę kilometrów między miastami, a to od niej zależy, ile zapłacimy za przejazd.
Po cenach znacznie niższych niż zwykle można było kupić bilet np. na trasę Bydgoszcz - Warszawa. Koszt podróży pociągiem, który z pierwszego miasta ruszy w niedzielę o 19:35, spadł do 10,78 zł.
Taniej było również, gdy chcieliśmy pojechać ze stolicy do Szczecina. Cena "niespodziewanie" obniżyła się do 24 zł, chociaż skład odjechał z Warszawy w sobotę o 14:29, a więc około dwie godziny po publikacji tego artykułu.
20 km z Rzeszowa do Warszawy? Taki dystans tylko w PKP Intercity
Niższe sumy widoczne były dopiero, gdy podróżni na stronie PKP Intercity potwierdzali chęć skorzystania z danego pociągu. Wcześniej, w wyszukiwarce, wyświetlały się standardowe ceny.
ZOBACZ: Koleje Dolnośląskie. Pasażerowie pchali pociąg, który się zepsuł. Jest odpowiedź przewoźnika
Jednak awaria to także utrudnienia. Internetowy system sprzedażowy twierdził na przykład, że Rzeszów i stolicę Polski dzieli mniej niż 20 kilometrów. Z tego powodu pasażerowie nie mogli kupić biletów z przesiadką w Krakowie lub Tarnowie.
Wiadomo jednak, że "promocja" dotyczyła tylko części połączeń z siatki PKP Intercity. Przed godz. 14:00 strona państwowej spółki przestała działać, a na nowo ruszyła przed godz. 16:00.
PKP Intercity: bilety o zaniżonych cenach pozostaną ważne
Jak dowiedział się polsatnews.pl, problemy występowały również z uzyskaniem internetowego biletu, przesyłanego przez przewoźnika na e-maila. Chociaż system potwierdzał dokonanie płatności, niektóre blankiety - zwłaszcza te zakupione po "okazyjnej" cenie - nie docierały do odbiorców.
W sobotnie południe PKP Intercity potwierdziło polsatnews.pl, że w działaniu internetowego systemu sprzedaży są "nieprawidłowości", a z powodu prac serwisowych "wystąpi brak dostępu do systemu".
ZOBACZ: Gdańsk dla miłośników kolei. Byliśmy na targach TRAKO
- W sytuacji, gdy pasażer chce wymienić lub zrezygnować z posiadanego biletu internetowego, którego ważność rozpoczyna się w czasie niedostępności systemu, PKP Intercity prosi o złożenie reklamacji - powiedziała Anna Zakrzewska z biura prasowego spółki.
Jak dodawała, "sprzedaż biletów w pozostałych kanałach sprzedaży - kasach, aplikacji mobilnej, BILKOM-ie oraz automatach biletowych - jest dostępna". - Bilety kupione zawczasu i przesłane na adres e-mail użytkownika pozostają ważne - zapewniała polsatnews.pl Anna Zakrzewska.
Strona PKP Intercity znów działa poprawnie
Strona PKP Intercity ruszyła na nowo przed godz. 16:00. Obecnie nie odszukamy na niej takich "promocji", jakie obowiązywały w sobotę rano.
"Informujemy, że prawidłowe działanie internetowego systemu sprzedaży (e-IC) zostało przywrócone. Jeszcze raz przepraszamy za wszelkie utrudnienia" - podało PKP Intercity na Twitterze.
Czytaj więcej