Indie. Policja wykorzystała fragment serialu "Squid Game", aby mówić o zasadach ruchu drogowego
Policja z Mumbaju w Indiach opublikowała film o bezpieczeństwie ruchu drogowego, czerpiąc inspirację z popularnego serialu Netflixa - "Squid Game". Funkcjonariusze wykorzystali jedną z najbardziej popularnych scen produkcji, a mianowicie grę w "czerwone-zielone". Jak przestrzegają policjanci, aby "nie dać się wyeliminować, trzeba zatrzymywać się na czerwonych światłach".
Policja w indyjskim Mumbaju opublikowała post na Instagramie poświęcony bezpieczeństwu na drogach, inspirując się jedną z najbardziej popularnych scen z hitu Netflixa - serialu "Squid Game".
ZOBACZ: Była mistrzyni świata w szachach pozywa Netflix. Oskarża platformę o seksizm
Aby przestrzec kierowców przed przejeżdżaniem przez krzyżowania na czerwonym świetle, funkcjonariusze wykorzystali scenę pierwszej gry z koreańskiej produkcji - "czerwone-zielone". Zabawa polegała na tym, aby uczestnicy poruszali się tylko wtedy, kiedy gigantyczna lalka była odwrócona i nie śledziła ich ruchu. Jest to koreańska wersja znanej polskim dzieciom zabawy "Baba Jaga patrzy".
Funkcjonariusze pokazali przykre konsekwencje, które spotkały tych, którzy się nie zatrzymali w momencie, gdy lalka się odwróciła. Wówczas dany gracz był "eliminowany" z dalszych rozgrywek - tracił życie przez postrzał.
Policja podkreśliła, że życie można stracić także w rzeczywistości, gdy nie przestrzega się zasad ruchu drogowego.
"Zatrzymuj się na czerwonych światłach"
"Jesteś głównym graczem w twojej grze na drodze. Możesz się uchronić przed wyeliminowaniem. Zatrzymuj się na czerwonych światłach" - napisali funkcjonariusze.
Film zebrał już ponad 110 tys. wyświetleń, a internauci prześcigają się w pomysłach jak przełożyć scenę z serialu na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. "Gdyby postawić tę lalkę zamiast kamer i fotoradarów, to gwarantuję, że wszyscy będą przestrzegać przepisów" - napisał jeden z użytkowników.
Południowokoreańska produkcja "Squid Game" opowiada o grupie 456 graczy, którzy biorą udział w śmiertelnym turnieju sześciu dziecięcych gier. Serial stał się największym hitem w historii platformy Netflix - w ciągu pierwszych 28 dni, obejrzało go 111 milionów użytkowników. Jest też obecnie najpopularniejszą produkcją wśród polskich użytkowników serwisu streamingowego.
Czytaj więcej