Awaria Facebooka, Instagrama i WhatsAppa. Pracownicy o możliwych przyczynach
Po godzinie 17 polskiego czasu wszystkie serwisy należące do Facebooka przestały działać. - To prawdopodobnie nie był cyberatak - powiedziało dwóch anonimowych pracowników Facebooka ds. bezpieczeństwa. "New York Post" podaje prawdopodobną przyczynę awarii.
- Problem prawdopodobnie nie był spowodowany cyberatakiem, ponieważ technologia kryjąca się za różnymi aplikacjami Facebooka jest na tyle różna, że jedno włamanie prawdopodobnie nie dotknie ich wszystkich - powiedziało New York Post dwóch anonimowych członków zespołu ds. bezpieczeństwa Facebooka.
ZOBACZ: Globalna awaria Instagrama, Facebooka i WhatsAppa. Facebook oficjalnie potwierdził
Według Dylana Byersa, korespondenta Puck News, Facebook miał napisać w notatce dla pracowników, że "wygląda na to, że jest to problem DNS, który wpływa zarówno na wewnętrzny, jak i zewnętrzny dostęp do naszych narzędzi i aplikacji". DNS, czyli system nazw domen, łączy nazwy domen z odpowiednimi adresami IP, dzięki czemu ludzie mogą uzyskać dostęp do popularnych witryn internetowych. Na początku tego roku awaria jednego z głównych operatorów DNS na krótko spowodowała odcięcie ogromnych obszarów internetu.
Pracownicy uwięzieni
"Pracownicy Facebooka nie mogą wejść do centrali, ponieważ ich identyfikatory nie działają, a ci, którzy już są w środku, nie mogą wejść do różnych pomieszczeń" - napisał aktywista Leah McElrath.
DNS to "hierarchiczny rozproszony system nazw sieciowych, który odpowiada na zapytania o nazwy domen".
Awaria nie tylko na Facebooku
Oprócz samego Facebooka nie działają także serwisy i aplikacje Instagram i WhatsApp, które należą do koncernu Facebook.
ZOBACZ: Niemcy. Facebook usunął konta ruchu kontestującego ograniczenia pandemiczne
Jak wskazują dane z polskiego serwisu downdetector.pl, do godziny 19 liczba zgłoszeń awarii serwisu Facebook wyniosła ponad 20 tys., Instagrama ponad 6 tys., a WhatsAppa ponad 2,5 tys.
ZOBACZ: Raport Facebooka: Instagram szkodliwy dla dziewcząt
Sprawę szybko skomentował serwis Facebook, który wydał w ten sprawie krótkie oświadczenie na swoim koncie na Twitterze.
"Jesteśmy świadomi, że niektórzy ludzie mają problem z dostepem do naszych aplikacji i produktów. Pracujemy nad tym, żeby wszystko jak najszybciej wróciło do normy, przepraszamy za niedogodności" - podaje serwis.
Czytaj więcej