Szybkie lokomotywy dla PKP Intercity. Siedmiu zainteresowanych dostawą

Biznes
Szybkie lokomotywy dla PKP Intercity. Siedmiu zainteresowanych dostawą
Zdjęcie ilustracyjne, fot. Wikimedia.org
Pociąg towarowy ciągnięty przez lokomotywę chińskiego producenta CRRC DATONG Co.Ltd.

Siedem podmiotów jest zainteresowanych wzięciem udziału w postępowaniu dotyczącym dostawy dla PKP Intercity 63 nowoczesnych, wielosystemowych lokomotyw elektrycznych, które będą mogły rozwijać prędkość maksymalną nie mniejszą niż 200 km/h - poinformował kolejowy przewoźnik.

Z polskich spółek lokomotywy chce dostarczyć Newag, konsorcjum w składzie Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" Spółka Akcyjna, a także konsorcjum, w którego skład wchodzi H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych oraz chiński producent lokomotyw CRRC DATONG Co.Ltd.

Dialog z wykonawcami

Z informacji wynika, że chęć udziału w przetargu na dostawę lokomotyw wyraziło też konsorcjum w składzie Vossloh Locomotives GmbH oraz CRRC Zhuzhou Locomotive Co.Ltd, konsorcjum w składzie Bombardier Transportation Polska oraz Bombardier Transportation GmbH, konsorcjum w składzie Siemens Mobility Sp. z o.o. oraz Siemens Mobility GmbH. Lokomotywy chce też dostarczyć spółka Patentes Talgo SL.

 

"Kolejne etapy postępowania to badanie wniosków, następnie dialog z wykonawcami i zaproszenie do składania ofert planowane na okres od września do listopada 2021, składanie ofert do stycznia 2022 i rozstrzygnięcie postępowania - marzec 2022" - informuje PKP Intercity.

 

Spółka zaznacza jednocześnie, że harmonogram ma charakter ramowy i może ulec zmianie w zależności od faktycznego przebiegu postępowania i ewentualnych procedur odwoławczych.

Poprowadzą pociągi na trasach międzynarodowych

PKP Intercity informowało na początku czerwca tego roku, że zakup 63 lokomotyw wraz ze świadczeniem usługi utrzymania technicznego pojazdów będzie jednym z największych projektów taborowych w historii spółki. W ramach zamówienia przewidziano ponadto prawo opcji, w ramach którego PKP Intercity będzie mogło zamówić jeszcze 32 dodatkowe lokomotywy.

 

PKP IC chcą, aby nowe lokomotywy mogły poruszać się na liniach kolejowych zasilanych prądem o różnych wartościach napięć: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC. Dzięki temu poprowadzą pociągi na zmodernizowanych i nowych liniach w Polsce, jak również na trasach międzynarodowych. Producent będzie musiał bowiem uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach: Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech

grz / PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie