Ostrzeżenie GIS. Błędne etykiety piwa Carlsberg. Produkty wycofane

Polska
Ostrzeżenie GIS. Błędne etykiety piwa Carlsberg. Produkty wycofane
zdjęcie ilustracyjne, Pixabay/manfredrichter
Jak informuje Główny Inspektorat Sanitarny doszło do pomyłki na linii produkcyjnej

Główny Inspektorat Sanitarny poinformował o wycofaniu piwa Carlsberg Pilsner Premium 500 ml. Na niektórych butelkach zastosowano niewłaściwą etykietę główną. Piwo oznaczone jaki bezalkoholowe, w rzeczywistości zawierało 5 proc. alkoholu.

"Wycofaniu podlega piwo Carlsberg Pilsner Premium w butelkach o poj. 500 ml o numerach partii i dacie minimalnej trwałości: LPL03L/215, 30.04.22 10:14, LPL03L/215, 30.04.22 10:15, LPL03L/215, 30.04.22 10:16" - informuje GIS.  Dystrybutorem jest Carlsberg Polska Sp. z o.o., ul. Krakowiaków 34, 02-255, Warszawa.

 

Jak informuje Główny Inspektorat Sanitarny doszło do pomyłki na linii produkcyjnej. "Niewłaściwe etykiety sugerują, że jest to produkt bezalkoholowy, podczas gdy zawiera on alkohol w ilości 5,0 proc. obj. Etykieta tylna jest prawidłowa, zawarte na niej informacje wskazują, że jest to produkt z zawartością alkoholu" – napisano w ostrzeżeniu.

Możliwy zwrot produktu

Carlsberg Polska Sp. z o.o. po otrzymaniu informacji o pomyłce niezwłocznie poinformował odbiorcę, który otrzymał błędnie oznakowany produkt, tj. Jeronimo Martins Polska SA o konieczności zablokowania sprzedaży wadliwego towaru oraz wprowadził dodatkowe procedury kontrolne w celu wyeliminowania ryzyka ponownego błędu.

GIS

Ponadto producent zwrócił się do Jeronimo Martins Polska SA o umieszczenie w punktach sprzedaży komunikatów dla konsumentów, informujących o zaistniałej sytuacji oraz możliwości zwrotu produktu.

 

ZOBACZ: Portugalia. Pub oferuje darmowe piwo zaszczepionym przeciwko COVID-19

 

"Zgodnie z informacją na stronie internetowej producenta, w przypadku dokonania zakupu produktu ze wskazanej powyżej partii producent prosi o kontakt z infolinią Carlsberg Polska pod numerem telefonu  801 888 333 (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora) w celu ustalenia wymiany lub zwrotu wadliwego towaru. Konsumenci są również uprawnieni do zwrotu tego produktu w sklepie, w którym dokonali zakupu" - podał GIS. 

dsk / polsatnews.pl / PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie