Indonezja. Chaos w McDonalds. Zamknęli restauracje z powodu zbyt dużego zainteresowania klientów
Kilkadziesiąt zamkniętych restauracji w całej Indonezji. - Tymczasowo zamknęliśmy cztery z sześciu restauracji w Semerang - poinformował Fajar Purwoto, szef miejskiej agencji. Decyzję podjęto obawiając się, że ogromne zainteresowanie przyczyni się do rozprzestrzeniania się koronawirusa w Indonezji. Wszystko przez reklamę K-popowego boysbandu BTS. Bilbordy grupy pojawiły się także w Warszawie.
Restauracje McDonald's w Indonezji przeżyły prawdziwe oblężenie. Zainteresowanie było tak ogromne, że parę restauracji musiało zostać zamkniętych z powodu zagrożenia nową falą koronawirusa w mieście.
- Tymczasowo zamknęliśmy cztery z sześciu McDonald's w Semerang - poinformował Fajar Purwoto szef agencji porządku publicznego w Semerang, mieście w Indonezji. Dodał, że będą one nieczynne przez kilka dni.
BTS Meal
Sprawcą tak ogromnego zainteresowania był BTS Meal, czyli promocyjny posiłek nazwany tak po nawiązaniu współpracy z K-popowym boysbendem BTS. Ostatni singiel "Butter" bije światowe rekordy. Boysband pokonał nawet Taylor Swift zdobywając tytuł najlepiej sprzedającego się albumu w 2020 roku.
Zestaw BTS Meal składa się z 10 kawałków kurczaka, frytek, coli i dwóch sosów (słodkie chili i cajun). Władze miasta zdecydowały się na zamknięcie restauracji, gdyż nie chcą, aby "Semerang znów znalazł się w czerwonej strefie COVID-19".
Reklamy przy metrze w Warszawie
Kiedy mieszkańcy nie mogli sami odwiedzić restauracji, zaczęli masowo wysyłać dostawców, aby przywieźli im jedzenie do domu.
W stolicy Indonezji, w Dżakarcie, zamknięto 32 oddziały McDonald's. Restauracje uspokajają, że posiłek będzie dostępny przez najbliższy miesiąc, więc "nie ma potrzeby pospieszać się i martwić, że go zabraknie".
ZOBACZ: Indonezja. Siedmioro turystów zginęło, bo chciało zrobić sobie selfie
Liczba zachorowań na COVID-19 w Indonezji rośnie. W środę poinformowano o 7725 nowych infekcjach, co było najwyższym wynikiem od 26 lutego.
W Warszawie fani boysbandu BTS wykupili reklamy w centrum Warszawy. Na stacji metro Świętokrzyska telebim wyświetla twarze członków K-popowego zespołu. Fani zaproponowali akcję, chcąc upamiętnić ósmą rocznicę debiutu zespołu, która przypada 12 czerwca.
Żeby móc wykupić biilbordy fani zorganizowali zbiórkę, w wciągu dwóch tygodni zebrali prawie 7 tys zł.
Czytaj więcej