Indonezja. Chaos w McDonalds. Zamknęli restauracje z powodu zbyt dużego zainteresowania klientów

Kultura
Indonezja. Chaos w McDonalds. Zamknęli restauracje z powodu zbyt dużego zainteresowania klientów
Wikimedia.org/TenAsia
Ostatni singiel "Butter" boysbandu BTS bije światowe rekordy

Kilkadziesiąt zamkniętych restauracji w całej Indonezji. - Tymczasowo zamknęliśmy cztery z sześciu restauracji w Semerang - poinformował Fajar Purwoto, szef miejskiej agencji. Decyzję podjęto obawiając się, że ogromne zainteresowanie przyczyni się do rozprzestrzeniania się koronawirusa w Indonezji. Wszystko przez reklamę K-popowego boysbandu BTS. Bilbordy grupy pojawiły się także w Warszawie.

Restauracje McDonald's w Indonezji przeżyły prawdziwe oblężenie. Zainteresowanie było tak ogromne, że parę restauracji musiało zostać zamkniętych z powodu zagrożenia nową falą koronawirusa w mieście.

 

- Tymczasowo zamknęliśmy cztery z sześciu McDonald's w Semerang - poinformował Fajar Purwoto szef agencji porządku publicznego w Semerang, mieście w Indonezji. Dodał, że będą one nieczynne przez kilka dni.  

BTS Meal

Sprawcą tak ogromnego zainteresowania był BTS Meal, czyli promocyjny posiłek nazwany tak po nawiązaniu współpracy z K-popowym boysbendem BTS. Ostatni singiel "Butter" bije światowe rekordy. Boysband pokonał nawet Taylor Swift zdobywając tytuł najlepiej sprzedającego się albumu w 2020 roku.

 

 

Zestaw BTS Meal składa się z 10 kawałków kurczaka, frytek, coli i dwóch sosów (słodkie chili i cajun). Władze miasta zdecydowały się na zamknięcie restauracji, gdyż nie chcą, aby "Semerang znów znalazł się w czerwonej strefie COVID-19".

Reklamy przy metrze w Warszawie 

Kiedy mieszkańcy nie mogli sami odwiedzić restauracji, zaczęli masowo wysyłać dostawców, aby przywieźli im jedzenie do domu.


W stolicy Indonezji, w Dżakarcie, zamknięto 32 oddziały McDonald's. Restauracje uspokajają, że posiłek będzie dostępny przez najbliższy miesiąc, więc "nie ma potrzeby pospieszać się i martwić, że go zabraknie".

 

ZOBACZ: Indonezja. Siedmioro turystów zginęło, bo chciało zrobić sobie selfie

 

Liczba zachorowań na COVID-19 w Indonezji rośnie. W środę poinformowano o 7725 nowych infekcjach, co było najwyższym wynikiem od 26 lutego.

 

W Warszawie fani boysbandu BTS wykupili reklamy w centrum Warszawy. Na stacji metro Świętokrzyska telebim wyświetla twarze członków K-popowego zespołu. Fani zaproponowali akcję, chcąc upamiętnić ósmą rocznicę debiutu zespołu, która przypada 12 czerwca.

Żeby móc wykupić biilbordy fani zorganizowali zbiórkę, w wciągu dwóch tygodni zebrali prawie 7 tys zł.

 

aml/grz / Polsat News, Polsatnews.pl / BBC
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie