Którym preparatem chcą szczepić się Polacy? Przeważa jedna szczepionka

Polska
Którym preparatem chcą szczepić się Polacy? Przeważa jedna szczepionka
PAP/EPA/RICARDO MALDONADO ROZO
25 proc. wskazało natomiast, że w ogóle nie zamierza się szczepić przeciw COVID-19

Gdyby była możliwość wyboru szczepionki przeciw COVID-19, najwięcej Polaków - 41,7 proc. wybrałby preparat Pfizera, a najmniej AstraZeneki - 4,8 proc.; 25 proc. badanych w ogóle nie zamierz się zaszczepić - wynika z sondażu SW Research dla "Rzeczpospolitej".

W sondażu zapytano respondentów o to, którą szczepionkę wybraliby, gdyby mieli taką możliwość. Wskazano sześć możliwości odpowiedzi: AstraZeneca; Pfizer/Biontech; Moderna; Johnson&Johnson lub: rodzaj szczepionki jest dla mnie obojętny oraz nie zamierzam szczepić się na COVID.

 

Najwięcej badanych - 41,7 proc. wskazało, że zaszczepiłoby się szczepionką firmy Pfizer; 10,8 proc. badanych wskazało, że rodzaj szczepionki jest im obojętny. Chęć zaszczepienia się preparatem Moderny wskazało 9 proc. natomiast preparatem Johnson&Johnson - 8,7 proc. Szczepionkę AstraZeneca wybrałoby 4,8 proc. badanych.

 

25 proc, nie chce się szczepić 

 

25 proc. wskazało natomiast, że w ogóle nie zamierza się szczepić przeciw COVID-19. Według badania, szczepionka Pfizer jest chętniej wybierana przez kobiety (46 proc. vs mężczyźni 36 proc.), osoby w wieku powyżej 50 lat (48 proc. vs osoby w wieku do 24 lat: 33 proc.), z wykształceniem wyższym (46 proc. vs z zasadniczym zawodowym 25 proc.).

 

Najmniej chętne do zgłoszenia się na szczepienie są osoby z wykształceniem podstawowym/ gimnazjalnym (40 proc. tych osób nie zamierza się szczepić w ogóle).

 

ZOBACZ: Ponad 15 mln szczepień. Od poniedziałku rejestracja dla osób w wieku 16 i 17 lat

 

Szczepionka Moderny ma stosunkowo najwięcej zwolenników wśród osób z dochodem powyżej 5000 zł (15 proc. wskazań w tej grupie), a szczepionka AstraZeneca wśród osób z dochodem poniżej 1000 zł (9 proc.).

 

Badanie zostało przeprowadzone wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 11-12 maja na grupie 800 internautów powyżej 18. roku życia.

laf / PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie