Amazon zmienił logo aplikacji, bo kojarzyło się z... Hitlerem
Firma Amazon szybko zmieniła swoje główne logo aplikacji do robienia zakupów, po tym jak część klientów i komentatorów orzekła, że ostatnio przeprojektowane logo "przypomina Adolfa Hitlera" – podaje portal BBC News.
Wprowadzona w styczniu ikonka przedstawia pasek niebieskiej, przyciętej w ząbki taśmy do pakowania paczek nad znanym logo "smile" (uśmiech) Amazona.
Ale część obserwatorów przekazała, że tak przycięty pasek przypomina im wąsy Hitlera - podaje BBC News.
Po takiej reakcji klientów gigant technologiczny szybko zmienił nowe logo swej apki, zastępując poprzedni projekt zagiętą niebieską taśmą ze znanym "uśmiechem" Amazona pod spodem.
lmao I completely missed that amazon quietly tweaked its new icon to make it look… less like hitler pic.twitter.com/Jh8UC8Yg3u
— alex hern (@alexhern) March 1, 2021
Amazon przekazał BBC News, że zanim dokonano zmiany, pierwsza ikona została przetestowana w kilku krajach na świecie.
Szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell, Vicky Bullen, oceniła, że "niestety dla Amazona wizualizacja ich taśmy do pakowania na oryginalnym logo będzie natychmiast kojarzona z hitlerowskimi wąsami, bo ten kształt jest na zawsze osadzony w naszej świadomości". Jak dodała, "nie jest to najlepsze skojarzenie dla marki".
Logo aplikacji, które pojawia się na smartfonach i tabletach, wcześniej przedstawiało grafikę wózka na zakupy.
Czytaj więcej