Zabawka "Pan Ziemniak" zmienia nazwę na neutralną względem płci
Słynna zabawka - "Pan Ziemniak" - po latach zmienia nazwę. Firma Hasbro chce, by jej produkt był neutralny pod względem płci. Jeszcze w tym roku na pudełkach ma pojawić się nowa wersja, czyli "Potato Head".
"Hasbro dba o to, by wszyscy czuli się mile widziani" - zaznaczono w wypowiedzi firmy, cytowanej przez CNN. Zmianę wprowadzono "w celu promowania równości płci i integracji". Nowe opakowania produktu mają pojawić się jesienią tego roku.
ZOBACZ: Handlowali zabawkami. Grozi im do 5 lat więzienia za korupcję
Firma podkreśla, że na rynku dalej będą dostępne zabawki z głową: "Pani Ziemniak" (z pomalowanymi na czerwono ustami i różową torebką) oraz "Pana Ziemniaka" (z wąsami, ubranego w niebieskie spodnie).
Hold that Tot – your main spud, MR. POTATO HEAD isn’t going anywhere! While it was announced today that the POTATO HEAD brand name & logo are dropping the ‘MR.’ I yam proud to confirm that MR. & MRS. POTATO HEAD aren’t going anywhere and will remain MR. & MRS. POTATO HEAD pic.twitter.com/6I84KrxOLQ
— Hasbro (@Hasbro) February 25, 2021
"Poza presją tradycyjnych norm"
Jak podkreśliła Kimberly Boyd, wiceprezes firmy Hasbro, nowa wersja pozwala dzieciom na większą swobodę w tworzeniu rodziny "wykraczającą poza tradycyjne normy". "Ziemniaki nie reprezentują żadnej konkretnej rasy ani kultury. To ziemniaki" - zaznaczyła Boyd.
"Oferując zabawkę, która istnieje poza układem binarnym płci męskiej i żeńskiej, Hasbro pomaga postrzegać dzieciom zabawki jako po prostu zabawki, co zachęca je do bycia sobą, poza presją tradycyjnych norm dotyczących płci" - stwierdził Rich Ferraro, rzecznik grupy GLAAD, która działa na rzecz osób LGBTQ.
ZOBACZ: Barbie z bielactwem, długowłosy Ken. "Najbardziej zróżnicowana kolekcja"
"Pan Ziemniak" został stworzony przez George’a Lernera, autora "części twarzy" - bonusowych dodatków do pudełek płatków śniadaniowych.
W 1952 r. bracia Hassenfeld - twórcy firmy Hasbro - nabyli prawa do postaci. Zdaniem National Toy Hall of Fame była to pierwsza reklamowana zabawka w telewizji - informuje serwis "The Wall Street Journal".
Czytaj więcej