Awaria w PKP Intercity usunięta. Nie działał system internetowej sprzedaży biletów
W niedzielę doszło do awarii internetowego systemu sprzedaży biletów PKP Intercity. Pasażerowie nie mogli opłacić przejazdu, ani sprawdzić jego kosztu. Ponadto niektórzy użytkownicy nie mogli zalogować się na swoje konta na stronie intercity.pl. Wieczorem awaria systemu została usunięta.
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa PKP Intercity zmieniło w czerwcu zeszłego roku zasady sprzedaży biletów. Obecnie pasażerowie, wsiadając do pociągu, muszą mieć bilet kupiony wcześniej, np. w kasie lub przez internet.
Przejazd można opłacić u konduktora tylko pod warunkiem, że wsiadamy na stacji, gdzie w ogóle nie funkcjonuje punkt sprzedaży biletów lub w danej chwili jest on nieczynny. Nie dotyczy to pociągów typu EIP (Pendolino), w których jeszcze przed epidemią pracownicy PKP Intercity nie wydawali biletów.
ZOBACZ: Zimowy paraliż kolei. Jak uzyskać odszkodowanie za spóźnienie pociągu?
W zamian podróżni mogą zajmować dowolne miejsce w pociągach - niekoniecznie te, które wskazano na bilecie. Rządowe obostrzenia przewidują jednak, że pasażerowie mogą zająć maksymalnie 50 proc. miejsc w składzie.
"Brak możliwości sprawdzenia", "nie odnaleziono sesji"
W niedzielę doszło jednak do awarii systemu sprzedaży biletów przez internet, o czym jako pierwszy poinformował polsatnews.pl.
Część użytkowników strony intercity.pl nie mogła zalogować się na swoje konta. Jeśli to się udawało, po wyborze interesującego połączenia nie wyświetlały się ceny biletów. Zamiast tego pasażerowie informowani byli o "braku możliwości" ich sprawdzenia.
Poprawnie nie funkcjonował także system wyboru miejsc ze schematu pociągu, dostępny m.in. dla połączeń EIP. Niemal wszystkie miejscówki, poza niektórymi przeznaczonymi dla rowerzystów lub osób niepełnosprawnych, pokazywały się jako niedostępne.
Natomiast przy próbie kupienia biletu przez intercity.pl bez logowania się na konto, wyświetlał się komunikat: "Nie odnaleziono sesji w systemie".
PKP Intercity: staramy się jak najszybciej rozwiązać problem
- Problemy są związane m.in. z dużym zainteresowaniem zakupem biletów. Jeśli pasażerowie nie mogą kupić ich przez stronę, zachęcamy do skorzystania z aplikacji mobilnych. Bilety są dostępne w aplikacji SkyCash, także te zakupione wcześniej - przekazała polsatnews.pl Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity.
ZOBACZ: Koronawirus zmniejszył liczbę pasażerów w pociągach. Kolej przewiozła miliony osób mniej
Przewoźnik przeprosił za utrudnienia także na Twitterze. "Staramy się jak najszybciej rozwiązać problem. Polecamy zakup biletu poprzez stronę bilkom.com" - napisał.
Przepraszamy za utrudnienia, staramy się jak najszybciej rozwiązać problem. Polecamy zakup biletu poprzez stronę https://t.co/eKZbqmN9Aw
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) February 21, 2021
Jednak jak sprawdził polsatnews.pl, problemy dotyczyły także platformy sprzedażowej wskazanej przez PKP Intercity na Twitterze. Próbując kupić przejazd np. na trasie Krosno-Kraków, system informował o "błędzie w komunikacji z interfejsem IC".
Awaria usunięta
W niedzielę wieczorem rzeczniczka PKP Intercity poinformowała polsatnews.pl, że udało się usunąć awarię internetowego systemu sprzedaży.
- Nasza strona działa już bez problemów - powiedziała Katarzyna Grzduk.
Czytaj więcej