Dwa tygodnie od otwarcia galerii handlowych. Mniej klientów niż przed rokiem
Galerie handlowe odwiedziło w pierwszym tygodniu lutego o 20 proc. mniej klientów niż w lutym 2020 roku - wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych. Według prognoz liczba odwiedzających może spadać w kolejnych tygodniach, gdy klienci zrobią zakupy, które odkładali w czasie lockdownu.
Najwięcej klientów pojawiło się w centrach handlowych w sobotę, 6 lutego. Wtedy to wskaźnik odwiedzalności wyniósł 82 proc. wartości ubiegłorocznych. Według danych PRCH wskaźnik ten średnio kształtował się na poziomie 80 proc. To lepszy wynik, niż po zakończeniu jesiennego lockdownu, kiedy wskaźniki były nawet o 30 proc. niższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Dane zebrane od klientów wskazują, że wielu z nich czekało na otwarcie galerii. Największym powodzeniem cieszyły się buty oraz ubrania, co może wynikać ze zmieniającej się pogody oraz z powrotu dzieci do szkół.
ZOBACZ: Narciarze odwiedzą galerie handlowe. Chcą "zrozumieć istniejący paradoks"
Jak informuje Polska Rada Centrów Handlowych większe zainteresowanie zakupami jest spowodowane odkładaniem ich w czasie 5 tygodniowego lockdownu. Liczba klientów robiących zakupy w galeriach może w najbliższych tygodniach. spadać. Szacuje się, że wskaźnik odwiedzalności wynosić będzie 70-75 proc w stosunku do ubiegłego roku.
PRCH Daily Footfall Index PRCH pokazuje, że najwyższa odwiedzalność w porównaniu do poprzedniego roku została odnotowana w średniej wielkości centrach handlowych (o powierzchni 20-40 tys. mkw. GLA). Dane nie wskazują wyraźnych różnic w odwiedzalności pomiędzy poszczególnymi regionami kraju, nieznacznie mniej kupujących odnotowano w regionie wschodnim, północno i południowo-zachodnim.
Czytaj więcej