Baterie do aut elektrycznych polskim hitem eksportowym. Powstają kolejne fabryki
Polska może stać się europejskim centrum produkcji baterii do aut elektrycznych. Napędzają one nasz eksport do Niemiec, trafiają też do Włoch i Francji. Nad Wisłą wciąż powstają ich kolejne fabryki.
"Rzeczpospolita" pisze, że choć pod względem liczby elektrycznych samochodów na ulicach dzieli nas od unijnej czołówki przepaść, stajemy się europejskim liderem w produkcji baterii do e-aut.
ZOBACZ: "Dość medialnego picu, otworzyć gospodarkę". Posłowie opozycji apelują do rządu
Dziennik przypominał o danych Narodowego Banku Polskiego, z których wynika, że w III kwartale 2020 r. (ostatnie dane kwartalne) polski eksport do Niemiec, naszego najważniejszego partnera handlowego, rósł głównie dzięki komponentom do produkcji elektrycznych samochodów.
Polskie baterie zamawiają Niemcy, Francja i Włochy
Najbardziej zwiększył się eksport baterii: nie dość, że okazały się jego najważniejszą pozycją, to jeszcze ich wartość wzrosła w III kwartale aż pięciokrotnie w ujęciu rok do roku, do przeszło 2 mld zł.
"Wynikało to z silnego popytu spowodowanego przestawianiem się niemieckich koncernów na produkcję aut elektrycznych" – podała gazeta za NBP.
Nie tylko Niemcy zwiększyły zamówienia na baterie, ale także Francja i Włochy - zaznaczono w "Rz".
Czytaj więcej