Na szczepienie umówisz się przez telefon. Zapisy ruszają 15 stycznia
Infolinia informacyjna o szczepieniach przeciw COVID-19 ruszyła już 15 grudnia. Od piątku, 15 stycznia dzwoniąc pod numer 989 można będą też prowadzone zapisy na szczepienie. Zgodnie z Narodowym Programem Szczepień jako pierwsi zaszczepieni zostaną pacjenci powyżej 80 roku życia.
Od 15 grudnia pod numerem 989 całodobowa, bezpłatna infolinia udzielająca w czterech językach informacji na temat szczepień przeciw COVID-19. Przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, 500 konsultantów odpowiada na pytania dotyczące zarówno organizacji szczepień, jak i kwestii związanych z samym podaniem szczepionek, m.in. kto i kiedy może się zaszczepić, w jaki sposób i gdzie będzie można zapisać się na szczepienie, czy można zaszczepić się po przebyciu COVID-19, jak przygotować się do szczepienia oraz czy szczepionka jest refundowana.
ZOBACZ: Nie ma chętnych do szczepienia w 30-tysięcznych Komornikach. Wpłynęło jedno zgłoszenie
- W poniedziałek mieliśmy rekord - 30 tys. połączeń. Czas oczekiwania to maksymalnie kilkanaście sekund, co oznacza, że odbieranych jest około 96-98 proc. połączeń - powiedział na antenie Polsat News Paweł Kikosicki, dyrektor departamentu obsługi klientów Narodowego Funduszu Zdrowia. Już 15 grudnia pod numerem 989 pacjenci będą mogli zapisać się na szczepienie.
Jak się zapisać?
- Zanim zadzwonimy warto przygotować numer pesel. Usłyszymy komunikaty dotyczące nagrywania rozmowy oraz przetwarzania danych osobowych. Aby zapisać się na szczepienie należy wybrać "1" na klawiaturze telefonu. Konsultant, który odbierze telefon poprosi o podanie numeru pesel, potwierdzi imię i nazwisko dzwoniącego. Następnie wybieramy sobie termin lub konsultant może wskazać nam najbliższy dostępny. Nie musimy mieć przy sobie skierowania, ponieważ ono będzie już w elektronicznym systemie - tłumaczył Kikosicki.
Wideo: Na szczepienie umówisz się przez telefon. Zapisy ruszają 15 stycznia
Informacje w kilku językach
Infolinia 989 dostępna jest w czterech językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Połączenie jest bezpłatne. Infolinia czynna jest całą dobę, siedem dni w tygodniu. Uruchomiono także numer (22) 62 62 989 dla dzwoniących z zagranicy i abonentów operatorów nie obsługujących numerów specjalnych.
ZOBACZ: Ukarani za łamanie obostrzeń wygrywają w sądach. W Warszawie to połowa rozpatrzonych spraw
Dodatkowo w dni robocze, w godzinach 8.00-16.00, dostępny będzie również wideoczat na stronie gov.pl/szczepimysie. Pytania można również przesłać na adres: szczepionki@nfz.gov.pl.
Czytaj więcej