Warszawa: Aleje Jerozolimskie zamknięte podczas modernizacji średnicy kolejowej

Polska
Warszawa: Aleje Jerozolimskie zamknięte podczas modernizacji średnicy kolejowej
Mapy Google
Na wyłączonych z ruchu w odcinkach Alejach Jerozolimskich ma kursować jedynie komunikacja miejska

Warszawskie Aleje Jerozolimskie będą odcinkami zamkniętymi na czas modernizacji warszawskiej kolejowej linii - wynika z odpowiedzi na poselską interpelację. To jedna z najważniejszych dróg w stolicy, przebiegająca m.in. obok Pałacu Kultury oraz Dworca Centralnego. Rozpoczęcie modernizacji linii średnicowej jest planowane w pierwszym kwartale 2023 r., a jej zakończenie w czwartym kwartale 2027 r.

"W czasie prowadzenia prac budowlanych wyłączona z ruchu kolejowego zostanie najpierw linia dalekobieżna, a następnie po zakończeniu przebudowy – linia podmiejska. Wyłączone z ruchu drogowego zostaną Aleje Jerozolimskie (odcinkami) z utrzymaniem komunikacji autobusowej w największym możliwym zakresie" - czytamy w odpowiedzi na interpelację.

 

W ramach modernizacji linii średnicowej jest planowana budowa dwóch przystanków kolejowych w rejonie Ronda de Gaulle’a oraz pomiędzy ul. Solec i Wybrzeże Gdańskie. Pierwsza stacja, o roboczej nazwie "Warszawa Bracka", będzie zintegrowana z komunikacją miejską – tramwajową i autobusową.

 

PKP PLK: Warszawa nie poinformowała, czy chce uczestniczyć w przebudowie

 

Planowana jest również budowa łącznika dla pieszych pod układem torowym pomiędzy dworcem Warszawa Centralna, stacją Warszawa Śródmieście i dalej w kierunku stacji metra Centrum. Zaznaczono jednocześnie, że w związku z brakiem zainteresowania Urzędu m. st. Warszawy przedłużeniem łącznika do antresoli Metra, zostanie on zakończony wcześniej z wyjściem na poziom terenu przed stacją.

 

ZOBACZ: Zmiana rozkładu jazdy PKP od 13 grudnia. Szybciej między miastami, wiele nowych stacji

 

Zarządca kolejowej infrastruktury, czyli spółka PKP PLK nadal nie otrzymały jasnej deklaracji od stołecznego ratusza, czy miasto zamierza uczestniczyć w przebudowie linii średnicowej, tak aby poprawić komunikację w obrębie Warszawy.

 

Już w marcu 2019 roku spółka PKP PLK wystąpiła do samorządu Warszawy z kilkoma propozycjami. Chodzi m.in. o budowę pieszego podziemnego połączenia między stacją Warszawa Śródmieście a warszawskim metrem lub wydłużenie linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Obecnie jej linia kończy się przed dworcem Warszawa Centralna, na dedykowanej stacji Warszawa Śródmieście WKD.

 

Ruch pociągów będzie utrzymany

 

W trakcie przebudowy tuneli linia nie zostanie zamknięta. Prace będą trwały na przemian po jednym torze linii dalekobieżnej i podmiejskiej, tak aby można było prowadzić ruch po pozostałych dwóch.

 

Warszawska linia średnicowa składa się z dwóch linii (dalekobieżnej i podmiejskiej) po dwa tory każda.

wka/ PAP, polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie