Marka Uncle Ben’s zmieniła nazwę i logo. W reakcji na protesty
Uncle Ben's zapowiedziała w czerwcu rewolucyjne zmiany wizerunkowe. Teraz marka zaprezentowała efekty swoich działań, przedstawiając nową nazwę i logo. To odpowiedź na ogólnoświatową dyskusję na temat rasizmu, która rozbrzmiała po zabójstwie George'a Floyda w USA oraz serii protestów pod szyldem "Black Lives Matter".
Słynna marka kończy swoją działalność pod nawą "Uncle Ben’s", od dziś to "Ben’s Original". Z opakowań znanego produkty zniknie również wizerunek czarnoskórego mężczyzny. Modyfikacja znaków identyfikacyjnych ma na celu odcięcie się od jakichkolwiek podejrzeń o popieranie dyskryminacji na tle rasowym. Nowe opakowania mają trafić na sklepowe półki w 2021 roku.
ZOBACZ: Koniec "sosu cygańskiego". Firma zmienia nazwę przez antyrasistowskie protesty
We listened.
— Mars, Incorporated (@MarsGlobal) September 23, 2020
We learned.
We’re changing.
Moving forward, Uncle Ben’s will be known as Ben’s Original™.
Read our full statement at: https://t.co/xmRr7M0Yew pic.twitter.com/hjDIvoqeRe
"Wysłuchaliśmy tysięcy konsumentów"
- W ciągu ostatnich kilku tygodni wysłuchaliśmy tysięcy konsumentów, naszych własnych współpracowników i innych interesariuszy z całego świata - powiedziała Fiona Dawson, prezes Mars Food, Multisales i Global Customers.
ZOBACZ: Lody ofiarą antyrasistowskiego bojkotu na Lazurowym Wybrzeżu
"Marka zmienia nie tylko swoją nazwę i wizerunek na opakowaniu. Podejmuje również działania mające na celu zwiększenie integracji i równości" - zaznaczono w komunikacie.
Mars zapowiedział m.in. współpracę z National Urban Langue w USA. W ten sposób wesprze osoby czarnoskóre – fundując im stypendia.
Zerwanie z przeszłością
Słynne produkty Uncle Ben's pojawiły się na rynku w 1946 roku. Ich nazwa miała nawiązywać do czarnoskórego rolnika uprawiającego ryż, który był znany jako "Wujek Ben". Natomiast postacią w logotypie marki był "ukochany szef kuchni i kelner z Chicago, Frank Brown".
ZOBACZ: W ramach walki z rasizmem L’Oreal usuwa z opakowań słowo "biały"
Spore problemy wizerunkowe przyniosło marce określenie "uncle" (ang. "wujek") - wraz z "aunt" (ang. "ciocia") używane było w czasach segregacji rasowej jako "zwrot grzecznościowy" wobec starszych czarnoskórych osób.
Słowa były zamiennikami zwrotów "pan" lub pani", które jako oznaka szacunku społecznego były adresowane wyłącznie do osób białych.
Czytaj więcej