Zabrakło dla nich miejsca. Wynajęli prywatny samolot, a rachunek wysłali linii lotniczej
Rachunek na ponad 25 tys. euro otrzymała jedna z linii lotniczych, która zastosowała tzw. overbooking. Para z Düsseldorfu, która nie mogła polecieć na pilne spotkanie, wynajęła prywatny samolot, a kosztami obciążyła przewoźnika. Według prawnika pracownicy linii lotniczej nie wykorzystali wszystkich możliwości, by zapewnić lot jego klientom. Sprawa trafiła do sądu.
Historię opisuje portal View from the Wing.
Para z Düsseldorfu miała lot do Palma de Mallorca, a następnego dnia pilne spotkanie. Mimo że punktualnie stawiła się na lotnisku i dopełnili wszelkich formalności, nie wpuszczono jej na pokład z powodu braku miejsc.
Kiedy niedoszli pasażerowie poprosili o rezerwację w samolocie innego przewoźnika, który startował jeszcze tego samego dnia - odmówiono im.
ZOBACZ: Podejrzana paczka na pokładzie samolotu do Londynu. Lądował w eskorcie myśliwców
Według pary pracownicy linii lotniczej nie szukali także ochotników do zwolnienia miejsca w samolocie w zamian za rekompensatę finansową oraz zapewnienie noclegu i wyżywienia. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie praw pasażerów w UE, taki krok jest wymagany w przypadku overbookingu.
Po wpuszczeniu wszystkich pasażerów na pokład okazało się, że jedno miejsce jest wolne. Pasażerów było jednak dwoje, zrezygnowali więc z tej opcji. W tym czasie alternatywny lot już odleciał.
Rachunek dla linii lotniczej
Jedyną opcją, by na czas dostać się na Majorkę, był czarter prywatnego samolotu. Linia lotnicza odmówiła pokrycia kosztów, para zdecydowała się więc złożyć pozew do sądu.
Dr. Matthias Böse, prawnik specjalizujący się w egzekwowaniu odszkodowań od linii lotniczych podkreślił, że jego klienci zwracali uwagę na ich pilność podróży, a przez działanie pracowników linii stracili kilka okazji, by dotrzeć na Majorkę na czas. Według pasażerów firma nie podjęła żadnych starań, by uniknąć tej sytuacji.
ZOBACZ: Latanie w dobie pandemii? Nowy projekt bezpiecznego samolotu
Zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów reguluje rozporządzenie nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.