Podczas pandemii ludzie kupowali najwięcej lodów. Oszczędzali na kosmetykach
Według raportu opracowanego przez Unilever wynika, że ludzie, którzy pracowali z domu, wydali najwięcej pieniędzy na lody. Oszczędzali natomiast na środkach higienicznych i pielęgnacyjnych - informuje BBC.
Z badań wynika, że w ciągu trzech miesięcy do 26 czerwca sprzedaż lodów wzrosła aż o 26 proc. Niestety takim wynikiem nie mogą cieszyć się produkty higieniczne oraz pielęgnacyjne. One z kolei w trakcie pandemii Covid-19 były kupowane przez konsumentów w mniejszych ilościach.
I chociaż jeszcze kilka miesięcy temu byliśmy świadkami tego, jak ze sklepowych półek szybko znikały mydła oraz żele antybakteryjne, to zapotrzebowanie na dezodoranty i szampony wyraźnie spadło.
People working from home have been eating more ice cream ?
— BBC Business (@BBCBusiness) July 23, 2020
But they have also been neglecting their grooming habits, according to consumer goods giant Unilever ?https://t.co/Ng0eTG5qAl
Przyczyną tej tendencji może być fakt, że większość klientów pracowała zdalnie i nie miała też możliwości organizacji spotkań towarzyskich ze względu na panującą pandemię. Przebywając w domu, konsumenci nie używali tak często płynu do kąpieli, pasty do zębów czy też innych kosmetyków.
Poza lodami dużym zainteresowaniem cieszyła się również herbata. Wzrosła także sprzedaż dań, które są już gotowe do spożycia. Dodatkowo badania Unilever odnotowały wzrost sprzedaży produktów czyszczących, które pomagają w walce z koronawirusem i są stosowane w celu utrzymania higieny w gospodarstwie domowym.
Czytaj więcej