Klienci wybrali nowy sposób kupowania. Zamawiają w sieci, odbierają prosto do... bagażnika

Świat
Klienci wybrali nowy sposób kupowania. Zamawiają w sieci, odbierają prosto do... bagażnika
pixabay/ zdjęcie ilustracyjne
Sprzedaż "curbside pickup" zapewnia minimalny kontakt na linii klient-sprzedawca, co w trakcie epidemii postrzegane jest jako zaleta

W trakcie epidemii coraz więcej Amerykanów zamawia jedzenie na wynos oraz korzysta z "curbside pickup" - zakupów towarów online, by odebrać je potem wprost do swojego samochodu - wynika z badań ośrodka Gallup.

Opublikowane we wtorek badania wykazują, że między 11 a 17 maja 44 proc. Amerykanów zamówiło jedzenie na wynos. To wzrost o 18 punktów procentowych w porównaniu z przełomem marca i kwietnia.

 

Podobny przyrost - o 17 punktów procentowych - odnotowano w przypadku "curbside pickup". Tego rodzaju transakcje w połowie maja zawarło ok. 36 proc. Amerykanów.

 

Pracownicy pakują towar do pojazdu

 

"Curbside pickup" polega na zamówieniu produktu online, często przy pomocy dedykowanej do tego aplikacji. Następnie podjeżdża się samochodem pod sklep, gdzie pracownicy pakują towar do pojazdu.

 

Wielu chwali ten rodzaj sprzedaży szczególnie w czasie epidemii. Zapewnia on minimalny kontakt na linii klient-sprzedawca. W swojej ofercie ma go m.in. popularna w USA sieć sklepów Walmart. Po transakcji możliwa jest ewentualna wymiana produktu - również przy wykorzystaniu samochodu.

 

ZOBACZ: Włosi przytyli podczas kwarantanny. Mniej ruchu i "pocieszające jedzenie"

 

Proces odmrażania gospodarki w niektórych stanach USA rozpoczął się już pod koniec kwietnia; teraz obejmuje już niemal cały kraj.

 

Amerykańskie restauracje oraz sklepy przystosowują się do nowych okoliczności - do lokali wpuszczana jest mniejsza liczba osób. Często obowiązkowe są maseczki.

ac/hlk/ PAP, polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie