32 proc. dzieci brakuje sprzętu do nauki online, 7 proc. nie ma go wcale
32 proc. rodziców stwierdziło, że dziecko współdzieli komputer lub laptop z rodzicami albo z rodzeństwem, a 7 proc. - że w ich domu brakuje odpowiedniego sprzętu do zdalnej nauki - wynika z badania na zlecenie Nationale-Nederlanden.
Na pytanie, jak organizowany jest w rodzinie sprzęt do zajęć online, 61 proc. badanych zadeklarowało, że jego dziecko ma odpowiednie urządzenie na wyłączność. 32 proc. rodziców stwierdziło, że dziecko współdzieli komputer lub laptop z rodzicami albo z rodzeństwem. Część rodziców przyznaje, że współdzielenie komputera z dziećmi uniemożliwia im pracę zdalną.
30 proc. rodziców w roli organizatorów nauczania zdalnego
Większość rodziców mówi, że ich zaangażowanie jest niezbędne w prawidłowym przebiegu edukacji zdalnej. Prawie 30 proc. twierdzi, że poziom przygotowania szkoły jest słaby i to na nich głównie spoczywa organizacja zdalnej nauki. W ocenie 7 proc. badanych, ich rola w edukacji zdalnej dziecka jest kluczowa, bo szkoła jest bardzo źle przygotowana na kształcenie online.
Zdaniem 44 proc. badanych szkoła jest dobrze przygotowana do prowadzenia zajęć na odległość, ale i tak konieczna jest pomoc dzieciom z lekcjami. Co piąty rodzic stwierdził, że nie musi wspierać dzieci w zdalnej edukacji, bo poziom przygotowania szkoły do zajęć jest bardzo dobry, a materiały przesyłane przez nauczycieli są angażujące i łatwe do zrozumienia.
Badanie zostało zrealizowane w pierwszej połowie marca na próbie 1378 osób dorosłych i mających dzieci. Jest częścią raportu "Rodzina przyszłości", przygotowanego przy współpracy z ośrodkiem badawczym DELab UW i Fundacją Digital University.
Czytaj więcej