Sąsiedzka pomoc na Facebooku. Teraz dostępna także w Polsce
Facebook po raz pierwszy uruchomił funkcję "Pomocy społecznościowej" w 2017 r. Miała ona ułatwić komunikację w trudnych czasach - okresach kryzysu, katastrof, ataków terrorystycznych czy klęsk żywiołowych. Teraz także na terenie Polski można poprosić o pomoc lub ją zaoferować w czasie pandemii koronawirusa. Jak z niej korzystać?
Nowe centrum "Pomocy społecznościowej" COVID-19 pozwala prosić o pomoc lub ją oferować osobom dotkniętym epidemią, a także przekazywać darowizny na rzecz organizacji non-profit zbierających fundusze. To pierwszy raz, kiedy Facebook uruchomił tę funkcję w skali globalnej. Jest to także pierwszy raz, kiedy użyto jej z powodu pandemii.
ZOBACZ: Koronawirus. Najnowsze informacje z Polski i świata [RELACJA]
Początkowo funkcja została wprowadzona w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Francji, Wielkiej Brytanii i Australii. Teraz mogą z niej korzystać także mieszkańcy Polski.
Gdzie znaleźć "Facebook Community Help"?
Uruchomione wcześniej przez Facebooka "Centrum informacyjne COVID-19" znajduje się obecnie na szczycie kanału informacyjnego i pozwala użytkownikom dotrzeć do wiarygodnych wiadomości dotyczących zdrowia, profilaktyki i sposobu postępowania w obliczu pandemii.
Znalazły się tam także wyselekcjonowane posty polityków, dziennikarzy i ekspertów na temat przebiegu choroby i możliwości jej zapobiegania.
ZOBACZ: Najmłodsza włoska pacjentka wyleczona z koronawirusa. Spędziła w szpitalu 3 tygodnie
Portal "Tech Crunch" podał, że według Facebooka już ponad 1 miliard użytkowników uzyskało dostęp do informacji udostępnianych przez organy ds. zdrowia w Centrum informacyjnym. Ponad 100 milionów ludzi kliknęło, aby dowiedzieć się więcej bezpośrednio ze źródeł.
Do Community Help można dostać się bezpośrednio, wchodząc na stronę facebook.com/covidsupport, lub przez Centrum Informacji o koronawirusie, które wyświetla się u góry ekranu.
Na platformie możemy opublikować prośbę o pomoc, albo zaoferować ją potrzebującym. Wystarczy wybrać odpowiednią opcję, wypełnić niezbędne pola i pamiętać o dodaniu odpowiednich tagów. Dzięki nim nasze ogłoszenie trafi do odpowiednich odbiorców. Należy także określić preferowaną formę kontaktu.
Pomoc w najbliższej okolicy
Możemy wybrać spośród dostępnych kategorii: artykuły dla niemowląt, pomoc dla firm, jedzenie, informacje, zaopatrzenie, przybory toaletowe, transport, wolontariat i inne.
Istotny jest obszar oferowanej lub oczekiwanej pomocy. Domyślnie jest to 100 km od miejsca, w którym zarejestrował się użytkownik.
Maseczki ochronne lub wyniesienie śmieci
Usługa dopiero ruszyła, a już pojawiają się pierwsze ogłoszenia. Zgłaszają się osoby, które ze względu na charakter pracy potrzebują natychmiast maseczek ochronnych. Są też takie, które oferują wyniesienie śmieci albo zrobienie zakupów dla osoby przebywającej na kwarantannie.
Czytaj więcej