Poczta Polska zawiesza przyjmowanie przesyłek za granicę
W poniedziałek Poczta Polska wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów - poinformowała w sobotę spółka. Zmieni się też organizacja pracy jej placówek.
Jak czytamy w komunikacie, "respektując wytyczne rządu sformułowane w specustawie dotyczącej zapobiegania i zwalczania koronawirusa oraz związane z ogłoszeniem stanu epidemicznego, od najbliższego poniedziałku (16.03 br.) w związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów".
Placówki otwarte 6 godzin
Poczta skraca również czas pracy placówek w dni robocze do sześciu godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę. Także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny - podano w komunikacie.
Poczta Polska wprowadza zmiany w świadczonych usługach w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego. https://t.co/UejGgqAAZA pic.twitter.com/DXfumPBrUn
— PocztaPolska (@PocztaPolska) March 14, 2020
Spółka poinformowała, że praca placówek całodobowych także zostaje skrócona. Placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8:00 do 20:00. Natomiast punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne - czytamy.
ZOBACZ: Trump poddał się testowi na koronawirusa
Jak podkreślono, organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba.
Wyznaczone strefy ochronne
"Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników, w placówkach zostały już wprowadzone tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty" - czytamy.
W placówkach utworzone zostaną strefy bezpieczeństwa. Klienci ustawiać się będę za znajdującą się na podłodze taśmą – 1,5 metra od Pracownika. Klienci będą kolejno podchodzić do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt będzie możliwy jedynie na wyraźną prośbę Pracownika. pic.twitter.com/SZdQSI7rxJ
— PocztaPolska (@PocztaPolska) March 13, 2020
Spółka zaznaczyła, że nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia, zostaną wdrożone szczególne procedury. Dodano, że Poczta jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie - podano.
Poinformowano, że płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników zostały już kupione, w weekend trwa ich dystrybucja, aby środki te najpóźniej w poniedziałek trafiły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.
Czytaj więcej