Rodzina z chorym dzieckiem wyrzucona z samolotu. Pasażerowie wpadli w panikę

Świat
Rodzina z chorym dzieckiem wyrzucona z samolotu. Pasażerowie wpadli w panikę
Flickr/BriYYZ
Pasażerowie samolotu nie chcieli lecieć z kaszlącym dzieckiem

Rodzina z Kanady została wyproszona z samolotu z powodu ataku kaszlu swojej 2-letniej córeczki. Pasażerowie wpadli w panikę, że dziecko jest zarażone koronawirusem. Okazało się jednak, że było to zwykłe przeziębienie.

Panika wywołana rozprzestrzeniającym się koronawirusem powoduje, ze coraz częściej dochodzi do absurdalnych sytuacji.


Do jednej z nich doszło na pokładzie samolotu linii Air Transat, który miał lecieć z Quebecu w Kanadzie do stolicy Francji - Paryża.

 

ZOBACZ: Nowe zagrożenie związane z epidemią koronawirusa. Kwarantanna dla psów i kotów


Wśród pasażerów była pięcioosobowa rodzina z trojgiem dzieci. Najmłodsze z nich - niespełna dwuletnia dziewczynka, miała po wejściu na pokład maszyny atak kaszlu. Szybko zauważyli to inni pasażerowie, którzy obawiając się zarażenia koronawirusem, wpadli w panikę.

 

Pasażerowie powiadomili o stanie zdrowie 2-latki załogę samolotu. Obecny na pokładzie lekarz stwierdził jednak, że u dziecka nie ma żadnych niepokojących objawów, świadczących o zakażeniu wirusem.

 

"To nie jest normalne"


To jednak nie uspokoiło współpasażerów. Nie pomogły również zapewnienia rodziców, że dziecko jest przeziębione i przed wylotem jego stan był konsultowany z lekarzem rodzinnym, który wyraził zgodę na podróż dziecka do Europy. 

 

Pasażerowie pozostawali sceptyczni co do wspólnej podróży z kaszlącym dzieckiem. W efekcie cała rodzina została wyproszona z samolotu.


- Wyrzucono nas z samolotu wbrew opinii dwóch lekarzy, w tym jednego na pokładzie. To nie jest normalne - stwierdziła matka dzieci.

 

ZOBACZ: Zatrzymał awaryjnie metro. Myślał, że pasażer rozsiewa koronawirusa

 

Jak donoszą zagraniczne media, rodzina złożyła już oficjalna skargę na linie lotnicze oraz wniosek o odszkodowanie. 

 

Sprawę skomentowały linie lotnicze, które wskazały, że niezależnie od epidemii koronawirusa, obowiązują procedury, według których pasażer z objawami choroby zakaźnej może zostać wpuszczony na pokład tylko mając odpowiednie zaświadczenie od lekarza. 

 

Firma nie wyklucza jednak rekompensaty dla rodziny.

dk/prz/ polsatnews.pl, lanouvelletribune.info
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie