Amerykańskie linie lotnicze zachęcają do odwiedzenia Krakowa zdjęciem... Gdańska
Linie American Airlines uruchamiają połączenie Kraków-Chicago. Pasażerowie będą mogli skorzystać z nowego kierunku już 7 maja. Niektórych może zmylić jednak reklama amerykańskiego przewoźnika. Połączenie do stolicy Małopolski promują zdjęciem Gdańska.
"Nonstop to Kraków. Starting May 7" - głosi hasło na reklamie, znajdującej się niedaleko portu lotniczego Chicago-O'Hare. Plakat opatrzony jest jednak zdjęciem ukazującym panoramę Gdańska.
To nie pierwsza pomyłka amerykańskiego przewoźnika. W sierpniu 2019 roku reklamując kilka nowych połączeń na rok 2020, w spocie promocyjnym zachęcano odwiedzić Kraków, bo jest miejscem, gdzie można napić się wódki z przyjaciółmi. Wideo wywołało oburzenie. Do nagrania odniosły się wówczas władze miasta Krakowa.
ZOBACZ: Kobiety za sterami. Wyjątkowy zespół w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym w Suwałkach
Linie lotnicze przeprosiły
W spocie Tel Aviv reklamowany był jako miejsce z pięknymi plażami, a Budapeszt polecano do rejsów statkiem. W Pradze linie polecały teatr lalek, a w Casablance skosztowanie lokalnych przypraw. Kraków zdaniem autorów spotu reklamowego to z kolei idealne miejsce na wódkę z przyjacielem.
Wówczas na klip odpowiedziały również władze Krakowa umieszczając oświadczenie na oficjalnym profilu miasta.
"Koncepcja promocji nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa" - napisano wówczas.
Linie lotnicze przeprosiły. Jak wyjaśnili przedstawiciele American Airlines Tom Lattig i Richard Muise, celem spotu było zaangażowanie osób obserwujących kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania Krakowem.
Miasto odwiedza rocznie około 13 mln turystów.
Czytaj więcej