Tak będzie wyglądał nowy Facebook. Już go testujemy
Facebook rozpoczął końcową fazę testów, po których wszystkim użytkownikom ma zostać zaoferowany nowy wygląd portalu społecznościowego na przeglądarkach. Wśród użytkowników, którzy otrzymali możliwość sprawdzenia nowego wyglądu jest portal polsatnews.pl. Jedną z wprowadzonych zmian będzie możliwość wyboru motywu dziennego lub nocnego. Zmieniony zostanie również sposób prezentacji zdjęć.
Choć prace nad zmianami trwają już od początku roku, wciąż nie jest jasne, kiedy dokładnie strona pojawi się w nowej odsłonie.
Na razie jedynie wiadomo, w jakim kierunku idą zmiany. Wiemy od tym między innymi stąd, że profil polsatnews.pl jest jednym z pracujących już na wersji beta.
ZOBACZ: "Mamy potrzebę bycia fit i sexy". Ekshibicjonizm w social media
Nowy sposób prezentacji zdjęć
Wśród istotnych różnic w porównaniu z obecnym wyglądem strony, wyraźnie zmieni się sposób prezentacji zdjęć. Jak informuje Jane Manchun Wong, ekspert ds. zabezpieczeń i ukrytych funkcji w aplikacjach, po dokonaniu zmian przez koncern Marka Zuckerberga użytkownik do wyboru miałby cztery sposoby wyświetlania fotografii. Ma to sprawić, że obrazy będą mogły być bardziej dynamiczne.
Facebook is testing layouts for photo posts pic.twitter.com/2W4LVVbbHy
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) October 9, 2019
Testowana jest również możliwość udostępniania albumów fotograficznych innym użytkownikom.
Facebook Portal App is testing the ability to share Portal photo albums with other Portal device users pic.twitter.com/7OEPxgpkYh
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) October 14, 2019
Nowy wygląd Facebooka będzie nieco przypominał konkurencyjnego Twittera. Na górze strony pojawią się relacje znajomych, a poniżej typowa tablica. Zmieni się również menu oraz segregowanie w lewej części strony. Lista znajomych znajdzie się w przyszłości po prawej. Zostanie tam również umieszczona sekcja z treściami sponsorowanymi.
ZOBACZ: Audyt Facebooka nie wykazał dyskryminacji konserwatystów w serwisie
Z Facebooka zniknie licznik polubień
Już wcześniej zapowiadano, że z Facebooka zniknie licznik polubień. Dla osób, które lubią wiedzieć, jakie posty cieszą się największą popularnością, jest on bardzo ważny, ale od dłuższego czasu mówi się również o jego destrukcyjnym wpływie, szczególnie na młode osoby. Bo choć jak sugerują ostatnie badania, nie ma związku między nadużywaniem mediów społecznościowych i depresją, samotnością i myślami samobójczymi, to chyba każdy z nas poczuł kiedyś związaną z nimi presję.
O tym, ile osób kliknęło w "Lubię to" i kto to był wiedzieć będzie jedynie użytkownik publikujący post. Pozostali zamiast cyferek zobaczą jedynie kilka miniaturek.
Portal Marka Zuckerberga już testuje taką opcję, o czym poinformowała na Twitterze wspomniana już Jane Manchun Wong. Uznano, że nastolatki nieustannie są zachęcane do publikowania popularnych postów i porównywania się z rówieśnikami, przez co często cierpi ich pewność siebie. W tym kontekście usunięcie licznika polubień mogłoby przynieść pozytywne skutki, choć pojawiły się też głosy twierdzące, że biorąc pod uwagę duży odpływ użytkowników Facebooka, tak radykalny krok może być gwoździem do jego trumny.
Czytaj więcejFacebook is working to hide like counts, too!https://t.co/WnUrM12aZg
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) September 2, 2019
Tip @Techmeme pic.twitter.com/TdT73wT6A0