Pierwszym krokiem do upłynnienia ruchu ma być zmiana programu sygnalizacji świetlnej w miejscu, gdzie ruch z nowej drogi łączy się z tzw. starą Zakopianką.
- Chodzi o zwiększenie przepustowości od zjazdu z S7 do skrętu w dk 7 czyli na starą Zakopiankę. Dodatkowo, w przypadkach, gdy obserwować będziemy duże natężenie ruchu od strony Zakopanego w kierunku Krakowa, na tablicy zmiennej treści w Rdzawce, wyświetlane będą komunikaty informujące o wzroście natężenia ruchu. Pozwoli to kierującym pojazdy na wybranie drogi alternatywnej do S7 - wyjaśniła Mikrut.
Kierowcy cały czas mogą też korzystać ze starej Zakopianki, na którą można wjechać na węźle Zabornia. Aby ułatwić kierowcom dojazd do starej drogi, ustawione zostaną dodatkowe oznaczenia.
Jeżeli okaże się, że nadal na nowej trasie tworzą się korki, to nastąpi zmiana organizacji ruchu na rondzie węzła w Skomielnej Białej polegająca na wyeliminowaniu krzyżujących się relacji Zakopane - Kraków oraz Kraków –Zakopane.
Komentarze