Dzięki zmianom, automatyzacja procesu budowy karoserii zwiększy się z 42 do blisko 80 procent. Modernizacja wiąże się jednak z ograniczeniem zatrudnienia. Do połowy przyszłego roku z firmą pożegna się około 750 osób.
Najwięcej zwolnień można się spodziewać na stanowiskach ręcznego spawania i zgrzewania, a także wśród pracowników administracyjnych. Część pracowników odejdzie do innych działów, inni na emeryturę, a osoby pracujące na umowach na czas określony po ich wygaśnięciu nie dostaną kolejnych.
Spółka deklaruje zarazem, że przeznaczy blisko 15 milionów złotych na przekwalifikowanie i szkolenia dla pracowników.
Prezes VW Poznań: modernizacja niezbędna, by dotrzymać kroku konkurencji
Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań, zapewnił w rozmowie z dziennikiem "Głos Wielkopolski", że modernizacja jest niezbędna, by firma była w stanie dotrzymać kroku konkurencji.
Volkswagen Poznań to największy producent samochodów w Polsce. Rok 2018 był rekordowy w historii spółki. Taśmy opuściło 266 819 samochodów, w tym VW Caddy - 161 035 sztuk, VW T6 - 29 880 szt., VW Crafter - 66 889 szt. oraz MAN TGE - 9 015 szt. Spółka to także największy pracodawca w Wielkopolsce, dający zatrudnienie ponad 11 000 osób w czterech zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w: Poznaniu, Swarzędzu i Wrześni.
Komentarze