Keanu Reeves bohaterem polskiej gry wideo
Kanadyjski aktor Keanu Reeves będzie jednym z bohaterów gry "Cyberpunk 2077", którą tworzy polskie studio CD Projekt RED. Ogłoszono to wraz z datą premiery (16 kwietnia 2020 roku), podczas uroczystej prezentacji na targach E3 w Los Angeles. Po tej informacji akcje firmy na polskiej giełdzie wzrosły o 5 proc. i przekroczyły 230 zł za akcję.
Jak wylicza Business Insider, w kulminacyjnym momencie spółka była wyceniana na 22 mld zł, najwięcej w historii. Od tego momentu cena akcji w poniedziałek na GPW spadła do 222 zł, po czym zaczęła znowu rosnąć. Obecnie oscyluje w okolicach 230 zł.
"Cyberpunk 2077" to gra wideo, w której użytkownik wciela się bohatera, który żyje w futurystycznym, rządzonym przez megakorporacje ogromnym mieście w Kalifornii w roku 2077. Powstaje na podstawie "Cyberpunk 2020", popularnej "papierowej" gry RPG (czyli takiej, w której jeden z grających opowiada historię, każdy ma swojego bohatera, a gracze wykonują akcje rzucając kośćmi do gry).
Najdroższa polska gra wideo
Reeves zapowiedział grę ze sceny w Los Angeles podczas targów E3. Nie jest głównym bohaterem (w którego wciela się gracz), ale jedną z postaci, którą spotyka podczas rozgrywki - Johnny'ego Silverhanda. W oryginalnej "papierowej" grze, ta postać jest słynnym muzykiem, liderem najpopularniejszego zespołu punk-rockowego, który jednocześnie buntuje się przeciwko autorytetom.
W zwiastunie gry postać, w którą wciela się Revees, mówi do głównego bohatera: "wstawaj k***a, mamy miasto do spalenia".
Zdjęcie z aktorem opublikował też Adam Badowski, członek zarządu firmy CD Projekt i szef CD Projekt RED (części odpowiedzialnej za tworzenie gier).
Look who we just bumped into! :)#Cyberpunk2077 pic.twitter.com/WDEJ0AOCJD
— Adam Badowski (@AdamBadowski) June 9, 2019
CD Projekt RED najbardziej znane jest z serii gier na podstawie cyklu "Wiedźmin". "Cyberpunk 2077" został oficjalnie zapowiedziany w 2012 roku. Na początku 2019 roku w prace nad grą zaangażowanych było ponad 400 osób. To najdroższa produkcja CD Projekt RED. Media szacują, że koszt jej produkcji i marketingu może przekroczyć 400 mln zł.
Czytaj więcej