CBOS: Polsat najlepiej ocenianym nadawcą przez Polaków
Telewizja Polsat jest najlepiej ocenianą stacją spośród głównych nadawców telewizyjnych - wynika z badania CBOS. Rekordowo dużo negatywnych opinii zebrała TVP. Media publiczne i Radio Maryja pozytywnie oceniają zwolennicy PiS, a krytycznie - osoby popierające PO.
Telewizję Polsat przychylnie postrzega 71 proc. respondentów w marcowym sondażu CBOS. Krytyczne zdanie o stacji ma jedynie 12 proc. badanych.
W przypadku TVN pozytywnych opinii było 65 proc., a krytycznych - 20 proc. (po wzroście o 2 pkt proc.).
Według sondażu CBOS Telewizję Polską dobrze ocenia zaledwie 56 proc. Polaków (o 5 pkt proc. mniej niż w kwietniu ub.r.), a negatywnie - 31 proc. (po wzroście o 4 pkt proc. w skali niecałego roku).
Obaj nadawcy zanotowali rekordowo duży udział negatywnych ocen (w przypadku TVP to wyrównanie wyniku z kwietnia 2017 roku), przez minione 10 lat stopniowo malały też odsetki opinii pozytywnych.
O Polsacie pozytywnie wyborcy PiS, PO i Kukiz'15
Osoby deklarujące się jako popierające PiS bardzo dobrze oceniają TVP (88 proc. wskazań pozytywnych, a tylko 6 proc. negatywnych). Dużo gorsze opinie mają o TVN (47 proc. na plus, 34 proc. na minus). O Polsacie pozytywnie wypowiada się 66 proc. badanych, a negatywnie 17 proc.
Wśród zwolenników PO tylko 13 proc. ceni TVP, a 73 proc. jest przeciwnego zdania. Dużo lepiej postrzegają TVN i Polsat.
Natomiast potencjalni wyborcy Kukiz ’15 podobnie oceniają TVP i TVN, a lepsze opinie mają o Polsacie. Przy czym takich osób w próbie badawczej było na tyle mało, że CBOS zaleca traktować ich statystyki z ostrożnością.
Opinie o Telewizji Polskiej mocno pogorszyły się między marcem 2014 a marcem 2016 roku (od początku 2016 roku w TVP zaszły duże zmiany, zwłaszcza w pionie informacji i publicystyki).
Słuchacze rozgłośni radiowych najbardziej krytyczni wobec Radia Maryja
Wśród rozgłośni radiowych najlepiej postrzegane są RMF FM i Radio ZET. Pierwsza stacja uzyskała 64 proc. pozytywnych ocen i 8 proc. negatywnych, a druga - 59 proc. pozytywnych i 6 proc. negatywnych.
Polskie Radio w marcu pozytywnie oceniło 52 proc. Polaków, a negatywnie - 16 proc. Wizerunek nadawcy w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku pogorszył się: opinii na plus ubyło 3 pkt proc., a tych na minus przybyło 3 pkt proc.
Najwięcej krytycznych opinii słuchacze mieli do Radia Maryja. Było ich więcej (26 proc.) niż korzystnych (22 proc.). Aż 52 proc. respondentów nie ma zadania o tej stacji.
Najnowsze badanie CBOS przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 7–14 marca na liczącej 1046 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.
Komentarze