Lotnisko w Gdańsku uznane za jedno z najlepszych na świecie
Port im. Lecha Wałęsy w Gdańsku zajął piąte miejsce na świecie i drugie w Europie, w rankingu najlepszych lotnisk, sporządzonym przez firmę AirHelp. PLL LOT zostały uznane za 20. najlepszą linię lotniczą na świecie.
Ranking lotnisk opiera się na analizie trzech walorów - punktualności (60 proc. oceny), jakości świadczonych usług (20 proc.) i oferty zakupowej oraz gastronomicznej (20 proc.). Dane pochodzą z własnej bazy danych AirHelp (firmy zajmującej się odszkodowaniami za odwołane loty), od firm sprzedających loty oraz z ankiety 40 tys. pasażerów w 40 krajach, przeprowadzonej w 2018 roku. To 7. edycja badania.
Za najlepszy w 2019 roku uznano port lotniczy Hamad w Katarze (dostał 8,39 pkt w skali do 10), wyprzedzając lotnisko w Tokio i Atenach. Przed lotniskiem w Gdańsku, które zajęło 5. miejsce (z wynikiem 8,35/10), jest jeszcze port lotniczy Afonso Pena w brazylijskiej Kurytybie.
Gdańsk doceniony szczególnie za jakość usług
Lotnisko w Gdańsku najwyższą ocenę dostało za jakość usług (8,7/10). Punktualność oceniono na 8,2/10, a ofertę zakupową i gastronomiczną na 8,5/10.
W całym rankingu sklasyfikowano 132 lotniska, w tym trzy z Polski. 56. miejsce zajęło lotnisko Chopina w Warszawie (7,6/10), najniżej oceniono jego punktualność (7/10).
112. lokatę zajął port lotniczy im. Jana Pawła II w Krakowie, który również najgorszy wynik miał w przypadku punktualności lotów (5,8/10).
Za najgorsze lotnisko na świecie uznano Portela w Lizbonie (5,77/10).
Bardzo niską ocenę dostały też popularne lotniska, jak londyńskie Gatwick (123.) oraz paryskie Charlesa de Gaulle'a (121.) i Orly (126.).
LOT 20. linią na świecie
AirHelp sklasyfikował też linie lotnicze. Tu również pod uwagę brana jest punktualność i jakość świadczonych usług, ale zamiast oferty zakupowej i gastronomicznej, jako trzecia oceniana jest obsługa reklamacji. Za najlepszą uznano Qatar Airlines (8,23/10), która wyprzedziła America Airlines i Aeromexico. LOT najlepszą ocenę otrzymał za jakość obsługi (8,5/10), gorzej oceniono punktualność (6,9/10) i obsługę reklamacji (7,4/10).
Za najgorszą linię uznano brytyjskie czartery Thomas Cook Airlines (5,26/10). Na dalekim miejscu znalazł się również popularny w Polsce Ryanair (68.). Lepszy wynik zanotował WizzAir, który był 22.
Komentarze