Broniarz: premier nie wie, o czym mówi. Dworczyk: to chyba tyle, jeżeli chodzi o chęć porozumienia
"Kulturalnie i merytorycznie. To chyba tyle, jeżeli chodzi o chęć porozumienia" - napisał na Twitterze szef KPRM Michał Dworczyk, komentując słowa prezesa ZNP Sławomira Broniarza, który stwierdził, że premier Mateusz Morawiecki "nie wie, o czym mówi".
Szef ZNP, odnosząc się do otwarcia przez premiera obrad okrągłego stołu edukacyjnego, ocenił, że szef rządu "nie wie, o czym mówi". Zwrócił uwagę na słowa premiera o tym, by "nie dolewać paliwa do dziurawego baku". Morawiecki powiedział to w kontekście poprawy efektywności systemu edukacji.
- Pan premier ma odwagę - żeby nie powiedzieć czelność - mówić, że dolewając paliwa do dziurawego baku, my się nie poprawimy? Szkoda czasu na tego rodzaju dialog - stwierdził Broniarz. - Ktoś, kto w swoim pierwszym słowie pokazuje wyraźnie, że nie ma bladego pojęcia, co robią nauczyciele w szkole i próbuje nas po raz pięćdziesiąty z rzędu skonfliktować ze społeczeństwem, nie zasługuje na to, żebyśmy tracili czas na słuchanie tego rodzaju obelżywych uwag - dodał.
"Kulturalnie i merytorycznie"
Do słów Broniarza odniósł się w piątek na Twitterze szef KPRM. "Kulturalnie i merytorycznie. To chyba tyle, jeżeli chodzi o chęć porozumienia:(" - napisał Dworczyk.
PAP: Broniarz: „Morawiecki nie wie o czym mowi szkoda czasu na tego rodzaju dialog. Ktos kto pokazuje ze nie ma bladego pojecia co robia nauczyciele (...) nie zasluguje na to zebysmy tracili czas...” Kulturalnie i merytorycznie. To chyba tyle jeżeli chodzi o chęć porozumienia :(
— Michał Dworczyk (@michaldworczyk) 26 kwietnia 2019
W centrum konferencyjnym na PGE Narodowym trwa okrągły stół edukacyjny zorganizowany z inicjatywy premiera. Obrady koncentrują się wokół czterech tematów: uczeń, nauczyciel, jakość edukacji i nowoczesna szkoła.
ZNP, FZZ i większość organizacji pracodawców zapowiedziało, że nie weźmie udziału w tej inicjatywie. Przedstawiciele Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" zadeklarowali udział w obradach w charakterze obserwatorów.
Czytaj więcej