Cyfrowy Polsat podsumował 2018 r. Nowe kanały, nowe usługi, wzrost przychodów

Biznes

Zakup Netii, wzmocnienie w obszarze treści sportowych premium, konsekwentna realizacja strategii multiplay i blisko 10,7 mld zł przychodów, obniżenie już rekordowo niskiego wskaźnika rezygnacji klientów - Grupa Cyfrowy Polsat podsumowała 2018 rok.

- W 2018 roku zrealizowaliśmy wszystkie plany i założenia, umacniając pozycję na rynkach płatnej telewizji, telekomunikacyjnym oraz nadawania i produkcji telewizyjnej. Nadal rozwijaliśmy się w segmencie usług zintegrowanych, oferując klientom szeroki wybór usług oraz ich atrakcyjne zestawy - powiedział Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

 

Strategiczne akwizycje

 

Jak dodał, o sukcesach Grupy "najlepiej świadczą liczby".

 

- Jest z nami już blisko 1,8 mln klientów multiplay, którzy połączyli niemal 5,4 mln usług telewizji, telefonii i Internetu. Plus był liderem MNP i jako jedyny operator infrastrukturalny miał w zeszłym roku dodatni bilans w przenoszeniu numerów. Łącznie, po raz pierwszy w historii, dostarczamy ponad 14 mln usług kontraktowych, a wskaźnik rezygnacji klientów nadal się obniżał i osiągnął rekordowo niski poziom – 7,6 pproc., co świadczy o dużym zadowoleniu naszych klientów z usług, które im zapewniamy. Śmiało możemy powiedzieć, że mamy najbardziej lojalnych klientów. I za to zaufanie bardzo dziękujemy - oświadczył Tobias Solorz. 

 

Prezes Zarządu poinformował, że działalność Cyfrowego Polsatu w 2018 roku skutecznie wsparły strategiczne akwizycje.

 

- Dołączenie Netii do Grupy Cyfrowy Polsat umożliwiło naszym spółkom rozpoczęcie współpracy operacyjnej w kluczowych obszarach. Program smartDOM wzbogaciliśmy o Internet światłowodowy o prędkości do 900 Mb/s, a oferta telewizyjna Netii została rozszerzona o nowe stacje z szerokiego portfolio kanałów Telewizji Polsat i pakiet z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. Z kolei zakup udziałów w polskiej spółce Eleven Sports Network wzmocnił naszą ofertę sportową premium - dodał.  

 

W czołówce oglądalności

 

Jak poinformowała Grupa, kanały  Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w IV kwartale, jak i całym 2018 roku, osiągając w pierwszym okresie wynik 24,2 proc. (11,1 proc. kanału głównego oraz 13,1 proc. kanałów tematycznych) oraz 24,3 proc. w całym 2018 roku (11,4 proc. dla anteny głównej i 12,9 proc. dla kanałów tematycznych).

 

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w IV kwartale o 4,8 proc. rok do roku i wyniosły 370 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV osiągnął 27,7 proc.,  a w całym 2018 roku zanotowały wzrost o 6,8 proc. do 1,201 mld zł, zapewniając udział w rynku na poziomie ok. 27,2 proc. 

 

- W czwartym kwartale i całym 2018 roku nasze kanały były w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej - zarówno główna antena, jak i grupa kanałów tematycznych - a osiągnięte wyniki oglądalności dla Grupy Polsat są zgodne z naszą długoterminową strategią. Z kolei nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w zeszłym roku nieco szybciej niż rynek, pomimo wpływu takich wydarzeń jak np. Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018 transmitowane przez nadawcę publicznego - powiedział Maciej Stec, członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

Wzmocnienie segmentu sportowego

 

Pokreślił wzmocnienie segmentu sportowego działalności telewizyjnej.

 

-  Do naszego portfolio dołączyły cztery bardzo szybko rozwijające się na rynku polskim kanały telewizyjne premium Eleven Sports, dysponujące atrakcyjnymi prawami, m.in. do europejskich lig piłkarskich i wyścigów Formula 1. Szybko rozpoczęliśmy wielopłaszczyznową dystrybucję praw do Ligi Mistrzów UEFA - wymieniał Maciej Stec.

 

- Uruchomiliśmy nowe kanały i serwisy Polsat Sport Premium z transmisjami z rozgrywek, dzięki którym po raz pierwszy w Polsce można oglądać w telewizji wszystkie mecze Ligi Mistrzów na żywo, bez reklam i w jakości Super HD, z komentarzem i analizami z najnowocześniejszego studia sportowego w Polsce. Wyposażyliśmy je w ścianę ledową o powierzchni ok. 80 m2 oraz nowe technologie, takie jak rozszerzona rzeczywistość, wirtualne okno czy modele 3D, które dostarczają naszym widzom nowych wrażeń podczas oglądania emocjonujących spotkań z największymi światowymi gwiazdami piłki nożnej - dodał. 

 

Wzrost przychodów

 

Przychody Grupy wzrosły o 10,6 proc. wyniosły 10,686 mld zł. Zysk netto wyniósł 816,1 mln zł.

 

Według danych Cyfrowego Polsatu, ponad 30 proc. Grupy klientów korzysta z ofert wiązanych (strategia multiplay). Łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła rok do roku  o 156 tys., przekraczając poziom 5 mln.

 

W 2018 roku klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali ok. 965 PB danych. W zasięgu sieci LTE Grupy jest blisko 100 proc. Polaków, a LTE Advanced - 73 proc. mieszkańców kraju. Grupa ma stabilną bazę ponad 5,7 mln klientów kontraktowych. 

 

- Ubiegły rok zamknęliśmy bardzo dobrymi wynikami finansowymi w obu segmentach naszej działalności - podsumowała Katarzyna Ostap-Tomann, członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o. 

 

- Skonsolidowaliśmy grupę Netia, kupiliśmy Evelven Sports Network. Te inwestycje przełożyły się w dużej części na nasze bardzo dobre wyniki operacyjne, na nasze bardzo dobre wyniki finansowe. To pozwala nam oferować naszym klientom coraz szersze portfolio różnych produktów, tak, żeby internet od nas mógł być w każdym domu, tak, żeby płatny content, płatna telewizja od nas mogła być w każdym domu - powiedziała Polsat News Katarzyna Ostap-Tomann.

 

Plany na rok 2019

 

Mówiąc o założeniach na 2019 rok Tobias Solorz zapowiedział m.in. realizację synergii w ramach współpracy z Netią, kontynuację strategii multiplay i programu smartDOM oraz inwestycje w atrakcyjność kanałów telewizyjnych.

 

- Niezmiennie naszym celem jest też dbałość o wysoką jakość obsługi klienta, szeroką dystrybucję produkowanych przez nas treści oraz zapewnianie widzom rozrywki, informacji i wydarzeń sportowych na jak najwyższym poziomie - powiedział prezes zarządu Cyfrowego Polsatu. 

 

 

 

prz/dro/ Polsat News
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie