Wpadka węgierskiego rządu. Umieścili na billboardach parę znaną z memów
Węgierski rząd postanowił pochwalić się prowadzoną przez siebie polityką prorodzinną. W tym celu przeprowadził kampanię billboardową. Internauci szybko wychwycili jednak, że na zdjęciu, które miało przedstawiać szczęśliwą węgierską rodzinę, jest para ze znanego na całym świecie mema.
Rząd Viktora Orbana przedstawił niedawno "program ochrony rodziny". Nowe regulacje mają zachęcać młode małżeństwa do posiadania dzieci.
Siedmiopunktowy program przewiduje m.in. ułatwienia w otrzymaniu i spłaceniu kredytu mieszkalnego, wsparcie finansowe dla młodych rodzin oraz dożywotnie ulgi podatkowe dla matek co najmniej czwórki dzieci.
Według instytutu badawczego Nézőpont Intézet, temat ten jest bardzo ważny dla Węgrów. W przeprowadzonym niedawno badaniu, 80 proc. respondentów uznało, że raczej zgadza się z twierdzeniem, że rząd słusznie postawił rodziny w centrum swej polityki wsparcia.
Zdjęcia z 2015 roku
Rządzący, aby jeszcze bardziej wypromować swoją politykę, postanowili przeprowadzić kampanię billboardową.
Na jednym z plakatów widnieje młoda, zakochana para. Internauci szybko zwrócili uwagę, że przedstawiona na zdjęciu rodzina wygląda znajomo.
Okazało się, że zamiast zdjęć węgierskiej rodziny, na billboardy trafiły fotografie z ogólnodostępnej bazy zdjęć, wykonane w 2015 roku przez hiszpańskiego fotografa Antonio Guillema.
Na jednym z nich jest para znana z mema "Rozkojarzony chłopak" ("Distracted Boyfriend").
The happy couple gracing the Hungarian government’s campaign advertising its new family policy is already famous on the internet...and not for being madly in love. pic.twitter.com/wBljm6eiF7
— Valerie Hopkins (@VALERIEin140) March 13, 2019
Mem przedstawiający mężczyznę, który na spacerze ze swoją dziewczyną, ogląda się za inną kobietą, został wybrany najlepszym memem 2017 roku na gali Shorty Awards.
Wpadka węgierskiego rządu rozbawiła internautów, którzy umieszczają w mediach społecznościowych własne przeróbki.
well. pic.twitter.com/5J230EpUmZ
— Tomjez (@Tomjez) March 13, 2019
— Samuel Hammond 🌐🏛 (@hamandcheese) March 13, 2019
🤣This made my week.
— Ferenc Huszár🇪🇺 (@fhuszar) March 13, 2019
Figure 1: Hungarian government propaganda poster advertising their new family welfare program (notice the stock photo choice)
Figure 2: distracted boyfriend meme pic.twitter.com/4roQ7HCSZc
"Mem stał się billboardem, a billboard memem" - podsumował Washington Post.
Czytaj więcej