820 ton i 197 metrów długości. Spektakularny transport na 912 kołach
Cztery dni trwał transport gigantycznego elementu - tzw. splittera - z kanadyjskiego Edmonton do odległej o ok. 40 km fabryki petrochemicznej Industrial Heartland w Fort Saskatchewan. Ładunek miał 96 metrów długości, ważył 820 ton i przewożono go na platformie wyposażonej w 912 kół.
Operacja rozpoczęła się 6 stycznia o godz. 21, a zakończyła w południe 9 stycznia. Z uwagi na przejazd przez tereny zabudowane (aglomeracja Edmonton liczy niemal milion mieszkańców) i wiele skrzyżowań, musiano starannie zaplanować trasę dzieląc je na strategiczne fragmenty z miejscami na postoje.
Transport zorganizował kanadyjski oddział holenderskiej firmy Mammoet. 820-tonowy element umieszczono na dwóch modułowych platformy, które podtrzymywały końce ładunku. Ciągnęły go - ale również pchały - ciągniki marki Western Star.
Łączna długość transportowanego ładunku wraz z platformami i ciągnikami wynosiła aż 197 metrów i miała 9,5 metra szerokości oraz 13 metrów wysokości.
Transport stanowił największe wyzwanie logistyczne w historii firmy Mammoet, był planowany już od 2013 roku.
- Musieliśmy rozwiązać problemy związane z sygnalizacją świetlną, lampami ulicznymi, które należało usunąć lub obrócić, a także sprawdzić każdy przejazd kolejowy, mosty i przepusty, które wymagały wzmocnienia - wyjaśniał Hugh Yake, manager operacyjny Mammoet.