Retro kabriolet polskiej produkcji sprzed wojny zderzył się z golfem. Replika poważnie rozbita
Replika polskiego samochodu CWS T-1 z 1927 roku została poważnie uszkodzona w wypadku do którego doszło w sobotni wieczór w Wejherowie. Przy ul. Marynarki Wojennej 46-latka kierująca samochodem Volkswagen Golf najprawdopodobniej straciła panowanie nad pojazdem i uderzyła w kabrioletu retro. Auto z nadwoziem torpedo zostało znacznie uszkodzone.
W wyniku wypadku na zakręcie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 218, kierowcy obu samochodów oraz pasażer volkswagena zostali przetransportowani do szpitala. Jedna z poszkodowanych osób była w stanie ciężkim.
"Na miejsce natychmiast skierowani zostali policjanci z wydziały ruchu drogowego, którzy zabezpieczyli miejsce wypadku, przeprowadzili oględziny oraz wyjaśniali jego okoliczności" - poinformowała Komenda Powiatowa Policji w Wejherowie.
Miejsce, w którym doszło do zderzenia badali także technicy kryminalistyki.
Policjanci sprawdzili trzeźwość obu kierowców. Nie znajdowali się pod wpływem alkoholu.
W akcji ratowniczej brały udział cztery zastępy straży pożarnej z Wejherowskich jednostek straży pożarnej - państwowej i ochotniczej.
Komenda policji w Wejherowie poszukuje świadków zderzenia.
CWS-1 to polski, przedwojenny samochód produkowany w kilku wersjach. Skonstruowano go w Centralnych Warsztatach Samochodowych, które produkcję masową rozpoczęły w 1927 roku. Dostępne były wersje: torpedo, kareta, berlina, fałszywy kabriolet, pick-up i furgonetka.
Najmocniejsza wersja miała silnik o mocy 61 KM.
CWS T1, który wziął udział w wypadku w Wejherowie został odtworzony przez Ludwika Różniakowskiego ze szczątków dokumentacji, bowiem do naszych czasów ostały się tylko rysunki i nieliczne zdjęcia - napisał portal spidersweb.pl.
Rożniakowski odtworzył także kolejny egzemplarz - tym razem w wersji nadwoziowej "kareta". Jeszcze niedawno oba auta były ozdobą zlotów zabytkowych pojazdów.
Na zdjęciach udostępnianych przez policję i strażaków z Wejherowa widać, że auto ma znacznie uszkodzony przód, pogięty jest zderzak, najprawdopodobniej została także znacznie zdeformowana podłużnicowa rama, na której oparta jest stalowo-drewniana konstrukcja pojazdu.
Czytaj więcej