Producent gier wideo wprowadza system rozpoznawania twarzy do gier w sieci
Chiński producent gier wideo Tencent wprowadza system rozpoznawania twarzy do sprawdzania wieku graczy - podał w poniedziałek serwis BBC. Rozwiązanie, testowane na rynku chińskim, ma chronić dzieci i młodzież przed uzależnieniem od gier wideo.
Jak wskazano, system będzie początkowo testowany na grupie kilku tysięcy graczy w Pekinie i Shenzhen.
Chodzi o mobilną grę Honour of King's wydawaną przez firmę Tencent, która zdominowała iOS i Androida w Państwie Środka. W 2017 roku grało w nią każdego dnia ponad 50 mln graczy.
Tytuł był krytykowany w chińskich mediach, które wskazywały na jego "mocno uzależniający charakter". Ostrzegano też, że granie w gry wideo może być przyczyną krótkowzroczności.
Jak przypomniał serwis, pod wpływem nacisków ze strony lokalnych regulatorów rynku Tencent wprowadził w lipcu 2017 r. ograniczenia dotyczące czasu korzystania z gier. Limit dla dzieci poniżej 12. roku życia to godzina dziennie, a dla młodzieży od 13 do 18 lat - dwie godziny. W zeszłym miesiącu, jak podkreślono, producent wprowadził rejestrację graczy w czasie rzeczywistym, by zwiększyć skuteczność przestrzegania tych zasad.
Według serwisu wprowadzenie systemu rozpoznawania twarzy to kolejne zabezpieczenie, które ma udaremnić młodym graczom obchodzenie ograniczeń czasowych.
Rozwiązanie to, jak zaznaczono, wpisuje się w szerszą kampanię chińskich władz, której celem jest kontrola rynku gier wideo. Np. w sierpniu tamtejsze Ministerstwo Edukacji zapowiedziało, że opracuje niezależny system ograniczeń wiekowych, by zredukować liczbę gier dostępnych on-line.
PAP
Czytaj więcej
Komentarze