Polska Fundacja Narodowa: rolą wynajętej agencji promocyjnej nie jest kreowanie wizerunku fundacji
Rolą wynajętej agencji promocyjnej nie jest kreowanie wizerunku Fundacji. Powierzenie agencji prowadzenia biura prasowego to wyraz dążenia PFN do profesjonalizacji i podnoszenia standardów komunikacji z dziennikarzami - napisała w piątek w oświadczeniu Polska Fundacja Narodowa.
"Dążenie do profesjonalizacji"
Oświadczenie PFN zostało zamieszczone na Twitterze organizacji w piątek, "w związku z licznymi zawierającymi przekłamania doniesieniami mediów na temat podjęcia przez Polską Fundację Narodową współpracy z firmą zewnętrzną realizującą usługi biura prasowego".
Oświadczenie @Fundacja_PFN – wybrana agencja nie kreuje wizerunku Fundacji. Odpowiada za wsparcie komunikacji projektów PFN w Polsce i na świecie. pic.twitter.com/VijMkLpYmT
— Fundacja_PFN 🇵🇱 (@Fundacja_PFN) 20 kwietnia 2018
"Działająca na zlecenie PFN agencja odpowiada za wsparcie komunikacji polskich i międzynarodowych projektów PFN. Rolą wynajętej firmy nie jest kreowanie wizerunku Fundacji. Powierzenie agencji prowadzenia biura prasowego to wyraz dążenia do profesjonalizacji i podnoszenia standardów komunikacji z dziennikarzami" - czytamy w oświadczeniu.
Jak podkreślili jego autorzy, z usług zewnętrznych biur prasowych oraz agencji reklamowych i marketingowych korzysta większość instytucji, ministerstw, fundacji oraz innych organizacji, będących obiektem zainteresowania mediów.
"Związany z celem statutowym"
"Partner of Promotion została przez PFN do współpracy - zgodnie z obowiązującymi na rynku standardami - w efekcie konkursu ofert. Przypominamy, że WSA (Wojewódzki Sąd Administracyjny - red.) wskazał, że PFN nie jest podmiotem mającym obowiązek działania w oparciu o prawo zamówień publicznych" - napisano.
"PFN zatrudnia 17 pracowników obecnie zaangażowanych w 36 projektów. Dotychczas Fundacja nie posiadała zespołu biura prasowego. Profesjonalna obsługa działań komunikacyjnych wymaga zatrudnienia zespołu odpowiednio dyspozycyjnych osób" - dodano.
Fundacja podkreśla także, że kontrakt z agencją "jest związany z celem statutowym, jakim jest promocja Polski".
PFN została powołana w celu promowania dobrego wizerunku Polski oraz przeciwdziałania rozpowszechnianiu za granicą informacji i publikacji o nieprawdziwych treściach, krzywdzących lub zniesławiających Rzeczpospolitą Polską i naród polski.
PAP
Czytaj więcej