Polska Fundacja Narodowa: rolą wynajętej agencji promocyjnej nie jest kreowanie wizerunku fundacji

Polska
Polska Fundacja Narodowa: rolą wynajętej agencji promocyjnej nie jest kreowanie wizerunku fundacji
Polsat News

Rolą wynajętej agencji promocyjnej nie jest kreowanie wizerunku Fundacji. Powierzenie agencji prowadzenia biura prasowego to wyraz dążenia PFN do profesjonalizacji i podnoszenia standardów komunikacji z dziennikarzami - napisała w piątek w oświadczeniu Polska Fundacja Narodowa.

Polska Fundacja Narodowa, na początku tygodnia poinformowała, że podpisała z agencją public relations Partner of Promotion umowę "na współpracę". Według Fundacji agencja potrzebna jest do obsługi dziennikarzy, którzy coraz liczniej zgłaszają się po informacje. Wybrano ją "w trosce o najwyższy poziom usług biura prasowego".

 

"Dążenie do profesjonalizacji"

 

Oświadczenie PFN zostało zamieszczone na Twitterze organizacji w piątek, "w związku z licznymi zawierającymi przekłamania doniesieniami mediów na temat podjęcia przez Polską Fundację Narodową współpracy z firmą zewnętrzną realizującą usługi biura prasowego".

 

 

"Działająca na zlecenie PFN agencja odpowiada za wsparcie komunikacji polskich i międzynarodowych projektów PFN. Rolą wynajętej firmy nie jest kreowanie wizerunku Fundacji. Powierzenie agencji prowadzenia biura prasowego to wyraz dążenia do profesjonalizacji i podnoszenia standardów komunikacji z dziennikarzami" - czytamy w oświadczeniu.

 

Jak podkreślili jego autorzy, z usług zewnętrznych biur prasowych oraz agencji reklamowych i marketingowych korzysta większość instytucji, ministerstw, fundacji oraz innych organizacji, będących obiektem zainteresowania mediów.

 

"Związany z celem statutowym"

 

"Partner of Promotion została przez PFN do współpracy - zgodnie z obowiązującymi na rynku standardami - w efekcie konkursu ofert. Przypominamy, że WSA (Wojewódzki Sąd Administracyjny - red.) wskazał, że PFN nie jest podmiotem mającym obowiązek działania w oparciu o prawo zamówień publicznych" - napisano.

 

"PFN zatrudnia 17 pracowników obecnie zaangażowanych w 36 projektów. Dotychczas Fundacja nie posiadała zespołu biura prasowego. Profesjonalna obsługa działań komunikacyjnych wymaga zatrudnienia zespołu odpowiednio dyspozycyjnych osób" - dodano.

 

Fundacja podkreśla także, że kontrakt z agencją "jest związany z celem statutowym, jakim jest promocja Polski".

 

PFN została powołana w celu promowania dobrego wizerunku Polski oraz przeciwdziałania rozpowszechnianiu za granicą informacji i publikacji o nieprawdziwych treściach, krzywdzących lub zniesławiających Rzeczpospolitą Polską i naród polski.

 

PAP

bas/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie